Seminário

Bayesian state-space models for understanding and managing infectious disease challenges

Transmissão através de Videoconferência

Por Mafalda Viana (Institute of Biodiversity, Animal Health and Comparative Medicine, University of Glasgow, Scotland, UK).

Understanding the ecological and epidemiological processes that govern the transmission of complex multi-host, multi-pathogens systems remains challenging. One of the key reasons is that these are difficult to observe directly, which makes it necessary to rely on less direct, and often ‘weak’, sources of inference. In this talk I will show the power of Bayesian state-space models to overcome some of these difficulties and reveal hidden patterns and relationships from field and experimental data from wildlife and human diseases. Specifically, I will show examples from the Canine Distemper Virus and Canine Parvovirus in lions and dogs in the Serengeti, and mosquito vectors of human Malaria, for which these approaches enabled us to identify the disease dynamics, quantify the impacts of intervention on those dynamics and ultimately identify optimal control strategies for these infectious diseases.

Zoom link

CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa / CEMAT-Ciências - Centro de Matemática Computacional e Estocástica

Vem desenvolver a tua expressão oral com o auxílio de exercícios teatrais.

Fotografia de investigador, acompanhada do título do evento

Um dia dedicado à promoção da oferta formativa de mestrados e pós-graduações de Ciências.

Por Rafael Izbicki (Federal University of São Carlos, Brazil).

Logótipo da iniciativa

"Património e divulgação em Paleontologia" é o tema escolhido para esta edição do EJIP.

Pormenor da Exposição "Formas & Fórmulas" (Ciências, out2016-mar2017)

A sessão tem como objetivo apresentar o programa doutoral, os cursos doutorais abertos em 2021/2022, os temas para tese e seus orientadores.

Lisbon Webinar in Analysis in Differential Equations, por Simone Di Marino (Università di Genova).

Logótipo do ciclo de webinars, sobre um fundo branco

At AppEEL, we aim to advance the study of evolution from an inter- and transdisciplinary approach and to identify how biological evolutionary theories can be applied to the epistemological, sociocultural and linguistic domains.

Geometry Webinar, por Stéphane Guillermou (CNRS, Univ. Grenoble).

Capa do livro "O Triunfo dos Jardins"

Lançamento do livro "O Triunfo dos Jardins - O pelouro dos Passeios e Arvoredos de Lisboa (1840-1900)", de Ana Duarte Rodrigues (Ciências ULisboa).

Colóquio de Matemática, por Jorge Buescu (DM-FCUL e CMAFcIO).

O principal objetivo deste evento consiste em dotar e atualizar os formandos para as características comportamentais da Perturbação do Espectro do Autismo, assim como para o impacto desta nas diferentes áreas da vida do estudante do Ensino Superior.

Lista de Universidades

Candidaturas até 21 de maio de 2021 (mobilidade no 1.º semestre).

Logótipo do Voluntariado em Ciências e prazo de candidatura

Candidaturas de 10 a 25 de maio de 2021.

Evento de promoção da investigação na área da Estatística junto dos alunos de Licenciatura e de 1.º ano de Mestrado.

A mostly practical course, offering an overview on different community ecology and macroecological methods and software.

Logótipo da conferência, sobre um fundo branco

THE meeting place for Mobility Management practitioners and experts all over Europe.

An overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets.

Título e data do evento

An overview of recent developments and applications of the algebraic and analytic theory of D-modules.

This course aims at enabling the participants to use different methods to measure the impacts of pollutants on ecosystems.

How to predict the three-dimensional structure of nucleic acid and proteins from their sequence and use the acquired knowledge to improve or create new methodologies in molecular biology research and diagnostics?

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

Welcome to an unique silicon for photovoltaics event in Lisbon!

Logótipo da Unite!

Summer School no âmbito da Rede UNITE! (University Network for Innovation, Technology and Engineering), de que faz parte a ULisboa, com inscrições a decorrer até 15 de maio de 2021.