Seminário de Formação Avançada em Jardins, Paisagens e Ambiente

The Battle for Water

Violence and the Culture of War in Princely Gardens of the Renaissance and the Baroque (France-Italy)

Videoconferência

Por Denis Ribouillault (directeur des études supérieures en histoire de l'art, Université de Montréal).

Denis Ribouillault is Professor of Early Modern Art History and Graduate Program Director at the Université de Montréal, Canada, specializing in cultural landscape and garden studies. He has been a fellow at the Villa Medici-Académie de France in Rome, at Villa I Tatti (Harvard Center for Italian Renaissance Studies in Florence) and Dumbarton Oaks (Harvard, Washington D.C.). He is the author of numerous articles and a monograph on the villas and gardens of Renaissance Rome (Rome en ses jardins. Paysage et pouvoir au XVIe siècle, Paris, INHA-CTHS, 2013). He has published two volumes of essays (both with Leo S. Olschki): Sacred Landscape. Landscape as Exegesis in Early Modern Europe (2011, co-authored with Michel Weemans) and De la peinture au jardin (2016, co-authored with Hervé Brunon). He is currently preparing several monographs and edited books, including Gardens and Academies in Early Modern Italy and Beyond (Leiden, Brill) and The Villa Barbaro at Maser. Science, Philosophy and the Family in Venetian Renaissance Art (London, Harvey Miller).

Transmissão via Zoom.

Cartaz do evento

CIUHCT - Centro Interuniversitário de História das Ciências e da Tecnologia (Projeto AQUA - HORTO AQUAM SALUTAREM - Uso eficaz da Água nos Jardins da Idade Moderna)

Data Science Seminar, por Sara Silva (LASIGE/FCUL).

Banner do evento, incluindo titulo/dia/hora/local e fotografia de uma autoestrada

Evento no âmbito do Ciclo de Conferências "Conversas à 6.ª", promovido pela redeMOV da Universidade de Lisboa.

Mathematical Logic Seminar, por Bruno Jacinto (Universidade de Lisboa).

Cartaz do evento

Palestra por Jorge Buescu (Ciências ULisboa).

Ação de formação para docentes.

Currently, climate changes or alterations are known to be reflected on the stable isotope ratios of Hydrogen, Nitrogen, Carbon, Oxygen and Sulphur present in atmospheric gas forms, fresh or ocean water, as well as in plants and animals and organic matter in the soil.

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Graça P. Corrêa (CFCUL/GI3).

Título, orador, hora, local e organizadores do evento, sobre um fundo escuro e uma fotografia de um planeta

Sempre quiseste explorar o espaço? Ver o que nos espera ao longe? Ou experimentar em primeira mão ver a beleza do desconhecido?

Edifício C5 de Ciências ULisboa

Reunião aberta a toda a comunidade de Ciências, a decorrer pelas 11h00 do dia 14 de dezembro.

Banner do Ciclo de Palestras

Ciclo de Palestras de Outono do GAPsi.

Fotografia de quatro Student Ambassadors

Sessão informativa sobre o programa EU Career Student Ambassadors, organizada por Leonor Gonçalves (embaixadora de Ciências ULisboa na União Europeia).

BioISI Research Seminar, por Helena Gaspar (BioISI/FCUL).

Título da campanha, sobre um fundo verde

A Universidade de Lisboa organiza a Campanha de Natal Solidária, entre os dias 05 e 16 de dezembro de 2022, para apoiar o projeto "A Fábrica dos Sonhos".

HEI4Future, sobre um fundo branco

A iniciativa visa aproximar os participantes do conceito de intraempreendedorismo nas organizações e relacioná-lo com o futuro do trabalho.

Cartaz da campanha

A campanha visa recolher o maior número possível de pilhas, baterias, lâmpadas, tinteiros e equipamentos elétricos usados.

Seminário Doutoral II no âmbito do Doutoramento em História e Filosofia das Ciências, por Lígia de Azevedo Martins.

Pormenor de mapa do continente europeu

Candidaturas online de 1 a 31 de dezembro de 2022.

The objective of this course is to acquire knowledge regarding bioinformatic tools available to predict nucleic acid (RNA, DNA or Nucleic Acids Mimics) and protein three-dimensional structure, as well as autonomy and critical thinking in the use of those tools.

Título "Projeto Ulisses", inserido em imagem composta de vida marinha e de plásticos

O Projeto ULISSES está de volta para a 3.ª edição! Candidaturas abertas até 15 de janeiro de 2023.

Science is increasingly more present in our everyday decisions, with a fundamental role in global problems. Scientists, as the main actors in the production of scientific knowledge, have the responsibility of having an active voice in communicating this knowledge.

The course aims at introducing attendants to an updated state of the art of diversity of the soil biota and the functional roles played by soil organisms in key ecological processes.

Formação "Avaliação de iniciativas de comunicação de ciência" - 28 janeiro 2023

Formação de Comunicação em Ciência(s), por Ana Delicado (ICS-ULisboa).

Symbiosis is a key strategy for life on Earth. Nevertheless, although many research groups have long been committed to the study of symbiosis, its definition and functioning are not fully understood, and its ecological role and relevance are still underestimated.

This 5-day course offers to the participants a light microscopy course focusing on fluorescence microscopy techniques applied to the detection of proteins and glycans in tissue samples and cell cultures.

Fotografia da Praça do Comércio, em Lisboa

Candidaturas ao prémio (versões preliminares dos artigos) até 28 de fevereiro de 2023.