BIODIV Students Meeting 2023

PhD in Biodiversity, Genetics and Evolution

Ciências ULisboa
Logótipo do evento, sobre um fundo branco

The 4th BIODIV Meeting will be held in person from the 26th to the 28th of April 2023 at the Faculty of Sciences at the University of Lisbon.

This year our motto is "Reinventing Science, for yourself and others”.

Driven by curiosity and the desire to know more, Science is always reinventing itself, so that Knowledge may evolve. In Science, we also find the need to share the knowledge we generate with society, making it more inclusive and accessible to everyone. But what happens when our interests change, and we find ourselves at a career crossroads? In this BIODIV Meeting 2023, we want to discuss what sort of challenges come from reinventing yourself, not only as a scientist - switching methods, areas, or subjects - but also more significant changes such as finding a new career outside of scientific research. We also invite you to reflect on how your scientific interests can help bridge the gap between Science and society, by discussing different ways to approximate researchers and the public.

Seminário do Centro de Matemática, Aplicações Fundamentais e Investigação Operacional, por Baptiste Claustre (aluno ENS Lyon, estagiário CMAFcIO).

Fotografia de ilha

Seminários Doutorais no âmbito da disciplina de Projeto de Investigação (Doutoramento em Ciências do Mar).

Logótipo do EVM 2024

Por Maria Manuel Torres (DM Ciências ULisboa e CMAFcIO).

Titulo e data do evento, com imagem de ponte sobre o tejo

Um evento organizado no âmbito da Ação COST EURO-MIC, de cujo Comitê de Gestão Elisabete Silva, líder do Bioactive and Multifunctional Materials Lab do BioISI, faz parte.

Logótipo do EVM 2024

Por: Jorge Buescu (DM Ciências ULisboa e CMAFcIO).

Logótipo do EVM 2024

Por Jean-Baptiste Casteras (DM Ciências ULisboa e CMAFcIO).

Chegou a hora: os participantes do Programa Ser Cientista vão apresentar os projetos que desenvolveram ao longo de uma semana, acompanhados por docentes e investigadores de CIÊNCIAS. E todos podem assistir!

Imagem do evento

Extended enrolement date until July 12th.

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

Um evento de reunião da comunidade nacional nas diversas vertentes da informática, com a ambição de ser o fórum de eleição para a divulgação, discussão e reconhecimento de trabalhos científicos.

Are you ready for this year's edition?

Imagem do evento - título, local e data do evento

Investigação Ecológica ao Serviço da Conservação

A leading venue for presenting and discussing the latest research, industrial practice and innovations in dependable and secure computing.