Geophysics and technology innovations for sustainable soil and water management

FCUL, Lisboa

Saltfree is a project under the ARIMNet2 program, which focuses on geophysical methods for prevention of salinization in irrigated agricultural areas around the Mediterranean. In this workshop, we propose to discuss in a broader scope the use of innovative approaches and tools for tackling the important challenges of sustainable management of soil and water use.

During the morning we will be hearing leading researchers in the field presenting their experiences from different projects. In the afternoon there will be a specialized session on inversion techniques and a debate about the future applications of geophysics and other tools in the sustainable management of soil and water.

Find the detailed program here.

You are most welcome to register here.

If you have any questions, please contact us at mcpaz@ciencias.ulisboa.pt.

Uma história divertida para os mais novos, cuja venda reverte 1€ para o Grupo Lobo.

Pormenor do catálogo da Mostra Bibliográfica

Mostra bibliográfica disponível de 03 de outubro a 30 de novembro de 2022.

Cartaz do evento

À conversa com Mário Felício, ex-aluno da Licenciatura em Bioquímica de Ciências ULisboa, atualmente a trabalhar na consultora Deloitte.

Fotografia de alunos de Ciências ULisboa

03 de outubro, Sala 6.1.36, pelas 15h00.

Banner do evento

Celebrando o início de um novo Ano Académico, esta sessão solene é um importante marco na vida académica da ULisboa e junta toda a sua Comunidade.

Geodiversidade

Palestra no âmbito das comemorações do Dia Internacional da Geodiversidade, por Carlos Marques da Silva (DG Ciências ULisboa).

This colloquium seeks to debate ideas from the arts, humanities and sciences on the process of empathy.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Banner do evento

No dia 6 de outubro, a ULisboa dá as boas-vindas aos seus estudantes na Cidade Universitária!

Banner do evento

Talk @LASIGE, por Bruno Loff (Faculdade de Ciências, Universidade do Porto).

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 for the 4th edition of Ciências Research Day.