Seminário

Recent advances in the analysis of survival data with multiple events: the illness-death model

Transmissão através de Videoconferência

Speaker: Luís Meira-Machado (Department of Mathematics, University of Minho).

Abstract: In many medical studies, patients may experience several events across a follow-up period. Analysis in such studies is often performed using multi-state models. These models can be successfully used for describing complex event history data, for example, describing stages in the disease progression of a patient. The so-called “illness-death” model plays a central role in the theory and practice of these models. Many time-to-event data sets from medical studies with multiple end points can be reduced to this generic structure. In these models one important goal is the modeling of transition rates but biomedical researchers are also interested in reporting interpretable results in a simple and summarized manner. We aim to introduce feasible estimation methods for several predictive probabilities while providing some practical recommendations. Some of these methods will be used to introduce new tests for the Markov assumption which is commonly used to analyze multi-state survival data. The proposed methods are illustrated using real data. Software in the form of an R package developed by the authors will be introduced.

Zoom: https://videoconf-colibri.zoom.us/j/93484321785.

CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa
Fotografia da oradora e identificação do evento

Talk @LASIGE, com Diana Costa (LASIGE).

Cartaz da iniciativa

Sessão de esclarecimento sobre o Laboratório de Cidadãos “Peças de Jardim”.

Seminário de Lógica Matemática, por Luis Pereira (Universidade de Lisboa).

Solid Earth Seminar, por Patrícia Jordão (Instituto Dom Luiz, Portugal).

Seminário do Departamento de Física de Ciências ULisboa, por Miguel Zilhão (CENTRA - Center for Astrophysics and Gravitation, Instituto Superior Técnico).

BioISI Research Seminar, por Sophie Jackson (University of Cambridge, UK).

Imagem ilustrativa do evento (saúde e medicina)

A participação nos eventos é gratuita, mediante inscrição prévia.

Encontro Scientia, por Pedro Pinho (EChanges - cE3c).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Louis D'Eramo (CERN).

Logótipo dos 100 anos da criação da licenciatura em Engenharia Geográfica/Geoespacial

A participação no evento é gratuita, mediante inscrição obrigatória até 12 de outubro de 2021.

Logótipo do consórcio e imagem de pessoa a usar máscara

2.ª Conferência Anual Lisbon Living + tem como objetivo reunir a academia, a saúde, a sociedade e os setores de inovação e tecnologia para analisar os impactos da pandemia COVID-19 em Portugal e recolher lições para o futuro.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications.

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Anna Ciaunica (CFCUL/GI2).

Research at the Faculty of Sciences

Save the date: 27 October 2021!

Seminário conjunto do Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa e do Centro de Matemática Computacional e Estocástica, por Kristen Campbell (University of Colorado Anschutz Medical Campus, USA).

Geometry Webinar, por Giosuè Muratore (CMAFcIO).

Logótipo da IAESTE, sobre uma fotografia da cidade de Edimburgo

Candidaturas online de 01 a 31 de outubro 2021.

Imagem alusiva ao Concerto e Conferência

Concerto e conferência pela Orquestra Metropolitana de Lisboa.

Imagem ilustrativa do programa, acompanhada do respetivo título

Um programa de aceleração de ideias e negócios, promovido pela redeSaúde, com candidaturas até 15 de outubro de 2021.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.