Probability and Statistics Seminar

Applications and Extensions of the Iterated Local Search

Transmissão através de Videoconferência

Por Helena Ramalhinho Lourenço (Universidade Pompeu Fabra, Barcelona).

Iterated Local Search (ILS) is a conceptually simple and efficient well-known Metaheuristic. The main idea behind ILS is to drive the search not on the full space of all candidate solutions but on the solutions that are returned by some underlying algorithm; typically, local optimal solutions obtained by the application of a local search heuristic. This method has been applied to many different optimization problems having more than 10,000 entries in Google Scholar. In this talk, we will review briefly the ILS method emphasizing the extensions of ILS. We will describe three relevant types of extensions: the hybrid ILS approaches combining ILS with other metaheuristics and/or exact methods; the SimILS (Simulation+ILS) to solve Stochastic Combinatorial Optimization Problems. We will discuss the advantages and disadvantages of these extensions and present some applications, including real ones in areas like Supply Chain Management, Economic Development or Health Care. Finally, future research topics will be presented.

Transmissão em direto via Zoom.

13h00-14h00
CEMAT - Centro de Matemática Computacional e Estocástica / CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Programa a disponibilizar.