EIT Health Ciências Innovation Days 2020

iDays 2020

Evento online
Imagem ilustrativa do evento, acompanhada do respetivo título, datas e logótipos das entidades participantes

Do you have the spirit of an innovator and a problem solver but feel like you need new skills and hands-on challenges to test your capabilities? Do you want to know more about innovation and entrepreneurship and experience it hands on?

If so the iDays Event is a perfect fit for you and Faculdade de Ciências from ULisboa is hosting its third edition, this time entirely online, on the 6th, 7th and 8th of November 2020 under two topics: Health in the workplace and Health & Environment.

The event consists of a two and a half-day challenge, where you will have the opportunity to work in a multidisciplinary team to create solutions to tackle real-life problems delivered by the healthcare partners of the event. Our training partner will ensure you get the proper skills and knowledge to tackle the challenges!

There will be a prize money for the best three projects which will be awarded with 250€, 150€ and 100€ respectively! The 1st place team will also be invited for the EIT Health Winners Event, which will take place online.

What are you waiting for? Race to pre-register and, while doing it, don’t forget to select the “Universidade de Lisboa” ticket. We are looking forward to seeing you at Ciências iDays 2020, online edition!

More info and pre-register here: http://idays.campus.ciencias.ulisboa.pt/ (select the “Universidade de Lisboa” ticket).

Pre-registrations are open until October 30th. Reserve your place as early as possible because the spots are limited!

iDays 2020

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

A Física Fora da Academia está de volta!

Mathematical Logic Webinar, por Isabel Oitavem (FCT - Universidade Nova de Lisboa).

Mosaico de fotografias, a preto e branco, de mulheres cientistas

O livro reúne mais de uma centena de retratos de investigadoras captados pelas objetivas dos fotógrafos Clara Azevedo, José Carlos Carvalho, Luís Filipe Catarino e Rita Carmo

Fotografia da cidade de Grenoble, acompanhada do título e data do evento

Um evento com a participação de professores, funcionários, estudantes e membros da administração das sete Instituições de Ensino Superior que integram a Unite!, uma aliança de universidades europeias da qual faz parte a Universidade de Lisboa.

Ciclo de webinars dedicado as desafios na conciliação da conservação.

Logótipo do LASIGE

RSS Meetup, por Diogo Poças (LASIGE, DI-FCUL).

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título, data e hora do evento; orador)

52.º PubhD de Lisboa, por Cédric Pereira (Ciências ULisboa / IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço).

Seminário do Departamento de Física de Ciências ULisboa, por Pavel Kroupa (University of Bonn & Charles University, Prague).

Representação de diagrama

Submissão de candidaturas até 10 de março de 2021.

The workshop series aims to contribute to a broader debate on the relation between science and policymaking.

Ciclo de workshops de promoção do bem-estar, relaxamento e criatividade.

Logótipo do Dia Internacional da Matemática, sobre um fundo branco

O Departamento de Matemática de Ciências ULisboa preparou um conjunto de atividades especiais para celebrar o Dia Internacional da Matemática (IDM).

Título do evento, acompanhado da data e dos logótipos das entidades organizadoras

Iniciativa no âmbito das celebrações do Dia Internacional da Matemática.

Imagem ilustrativa do Doutoramento em História e Filosofia das Ciências

Provas de 2.º ano do Doutoramento em História e Filosofia das Ciências, por Sima Krtalic.

Seminário no âmbito da Unidade Curricular de Desenvolvimento de Produtos Funcionais, por Ana Cristina Gonçalves Monteiro (FeedInov CoLab).

Logótipo do ciclo de webinars, sobre um fundo branco

At AppEEL, we aim to advance the study of evolution from an inter- and transdisciplinary approach and to identify how biological evolutionary theories can be applied to the epistemological, sociocultural and linguistic domains.

Geometry Webinar, por Ricardo Campos (CNRS/University of Montpellier).

Seminário no âmbito da Unidade Curricular de Desenvolvimento de Produtos Funcionais, por André Filipe Lagoa Costa (Mandara Labs).

Logótipo do programa HiTech, acompanhado de informações úteis (objetivos e prazo de candidatura)

Candidaturas ao programa, destinado a capacitar investigadores na valorização dos resultados de investigação científica, a decorrer até 26 de março de 2021.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações úteis (data/hora/local)

Um debate aberto ao público, especialmente indicado a quem se interroga sobre a Matemática e o seu futuro.

This course aims at exploring how scientists can use social media as tools to enhance the communication of their research and the dialogue with society, and discussing the differences that exist in the work of scientists and journalists in terms of the methods and deadlines they meet and exploring how scientists and journalists can better articulate.

This course will teach how to apply the SWAT eco-hydrological model to assess the impacts of climate and associated changes on water-soil-plant interactions, and consequences to water resources, soil erosion and nutrient cycles.

Geometry Webinar, por Pierre Schapira (Professor emeritus Sorbonne University).

This course aims to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R