Green investment under time-dependent subsidy retraction risk

Sala 6.4.30, FCUL, Lisboa

Por Carlos Oliveira (Cemapre, ISEG - School of Economics and Management).

Abstract: Driven by ambitious targets to reduce greenhouse gas emissions many countries have introduced support schemes to accelerate investments in renewable energy (RE). However, in recent years experience showed that, over time, retraction of support schemes becomes more likely. This has a severe effect on investment behavior. We split this presentation into two parts. In the first one, we address the general problem of making a managerial decision when the investment project is subsidized, which results in the resolution of an infinite-horizon optimal stopping problem of a switching diffusion driven by either a homogeneous or an inhomogeneous continuous-time Markov chain. Additionally, we provide a characterization of the value function (and optimal strategy) of the optimal stopping problem. Indeed, we can prove that the value function is the unique viscosity solution to a system of HJB equations. In the second part, we study, particularly, the effect of a potential subsidy retraction on investment timing in RE production capacity. Subsidy implemented in the form of fixed feed-in tariffs (FIT) is subject to potential future retraction. We explicitly account for the fact that the likelihood of policy retraction may change over time.

CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa

Catarina Isabel Nogueira Ribeiro defende a dissertação "Obesity genetic risk score".

Orientação: Lisete Ribeiro de Sousa, Miguel Brito (Escola Superior de Tecnologia da Saúde de Lisboa).

Por Mário Edmundo (FCUL e CMAFcIO, Universidade de Lisboa).

Speaker: Wesley Chun (Google).

Beatriz Teixeira Lopes defende a dissertação "Estudo do Metabolismo de Catinonas Psicoativas".

Membros do Júri:

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título e dia)

Iniciativa a decorrer nos dias 10, 11 e 12 de dezembro, das 09h00 às 18h00.

Os fundos revertem a favor de alunos e funcionários da Faculdade, com dificuldades financeiras.

Por Clément Cancès (Inria Lille - Nord Europe).

Heloísa Gabriela de Castro Vasconcelos Gonçalves Galante defende a dissertação "Resilience: statistical study of psychosocial and biological predictors at the workplace".

Teresa Ventura Vale Fernandes Dias defende a dissertação "Study of non-conventional Aspergilli and Penicillia Ochratoxin A producers".

Por Adelaide Freitas (Departamento de Matemática & CIDMA - Universidade de Aveiro).

Por Angelo Aliano Filho (Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP).

Esta palestra tem por objetivo a preparação para as várias etapas de um processo de seleção profissional: a elaboração do CV, a carta de motivação e a entrevista de emprego. Enfatiza aspetos do que deve conhecer sobre si próprio e sobre estas etapas de recrutamento.

Imagem ilustrativa do evento

The FCT AWESOME - Awareness While Experiencing and Surfing On Movies through Emotions - project aims to investigate the emotional dimension of movies, to provide support for the classification, access, navigation and visualization of movie collections, not only

Por Emílio Franco (IST).

Imagem ilustrativa dos Seminários Ciência e Império, sobre um fundo branco

Este seminário destina-se à apresentação de trabalhos em curso sobre as inter-relações entre conhecimento científico, tecnologia e formações imperiais.

Speakers: Pedro Garcia (CENTRA/FCUL) & João Silvestre (CENTRA/IST).

Por Carlos Marques da Silva (Ciências ULisboa).

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título, dia, hora e local)

Gostarias de saber como te podes candidatar a estágios ou a uma carreira nas Instituições e Agências da União Europeia? No próximo dia 11 de dezembro, entre as 18h e as 19h horas irá realizar-se uma Sessão sobre as Carreiras na UE!

Por Ivo Sousa-Ferreira (Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

Logótipo EIT Health, sobre um fundo branco

As of 1 October 2019, EIT Health has opened its call for proposed activities to be included in the Business Plan 2021.

Maria Inês Castanheira Rolo defende a dissertação "Transfer value: Cálculo para um indivíduo do Reino Unido".

Tiago Miguel Baeta Luís defende a dissertação "Papel da Glicoproteína G do Vírus da Raiva na Indução de Apoptose".