Biodiversa+ Joint Call 2021/2022

Supporting the protection of biodiversity and ecosystems across land and sea

Fotografia de plantas
Octávio Pinto

This call aims to support transnational research projects (3-years duration) addressing one or more of the three (non-exclusive) themes below:

1. Knowledge for identifying priority conservation areas, establishing effective and resilient ecological networks, enhancing species-based protection and preserving genetic diversity;
  2. Multiple benefits and costs of biodiversity and ecosystem protection: synergies and trade-offs;
  3. Effective management and equitable governance to deliver bold conservation outcome.

Logótipo da parceria Biodiversa+

Projects combining aspects from several themes are encouraged. This call is focused on the protection of biodiversity in the wild. This does not, for example, include efforts for restoration of habitats and species, or ex-situ conservation.

The call covers all environments, i.e. terrestrial, freshwater and marine. It also covers research on biodiversity conservation in the Outermost Regions (ORs) and Overseas Countries and Territories (OCTs) of the EU.

Call Schedule

A two-step process will apply, with a mandatory submission of pre-proposals at the first step and submission of full proposals at the second step, via an Electronic Proposal Submission System (EPSS).

The link to the EPSS will be available soon on the BiodivERsA website.

• Deadline for pre-proposals submission (mandatory): Tuesday 30 November 2021, 15:00 CET (local time in Brussels);
  • Deadline for full-proposals submission: Thursday 14 April 2022, 15:00 CEST (local time in Brussels).

Save the Dates

• An information webinar for all potential applicants will be organised on October 12, from 11:00 to 12:30 CEST (local time in Brussels) to answer all your questions about this call;
  • The launch of this call also marks the official start of Biodiversa+ (formal launch event is planned 17-18 November 2021)Save the date & register for virtual participation.

More Information

Geometry and Physics Seminar, por Ángel González Prieto (Univ. Complutense, Madrid).

Título/data/local/orador do evento e fotografia de arquivo de pessoas em S. Tomé e Príncipe

Seminário E3GLOBAL, por João Moreira da Silva (University of Cambridge).

Pormenor de duas pessoas a trabalharem em frente a um ecrã de computador

Ações de formação com o objetivo de desenvolver conhecimentos que permitam aos interessados a apresentação de candidaturas a oportunidades de financiamento disponibilizadas pelos programas European Innovation Council (EIC), European Research Council (ERC) e Horizon Europe (HE).

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Silvia Di Marco (CFCUL).

Geometry and Physics Seminar, por Sean Lawton (George Mason Univ.).

Título/data/local do evento, sobre representação histórica da cidade de Lisboa

Um projeto que torna acessível a um público alargado a investigação desenvolvida no Centro Interuniversitário da História da Ciência e da Tecnologia (CIUHCT).

Colóquio de Matemática, por Giulio Ruzza (Universidade de Lisboa).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Rui Santos (ISEL / CFTC-UL / LIP).

Feixes luminosos

Envio de propostas até 20 de junho.

Seminário "Ásia-Europa, 1500-1800", por Ricardo Roque (ICS-ULisboa), Matheus Serva Pereira (ICS-ULisboa) e José Miguel Moura Ferreira (IHC-UNL).

Título/data/local do evento e pormenor de ilustração do livro

Um livro composto por um ensaio da historiadora e professora Ana Simões e uma banda desenhada da artista Ana Matilde Sousa, concebido como complemento à exposição E3 - Einstein, Eddington, e o Eclipse.

Título/data do evento e fotografia do orador

TWIN2PIPSA Expert Seminar, por Danny Hatters (The University of Melbourne).

An opportunity to get acquainted with some of the most promising contemporary topics in the exciting interdisciplinary area of scientific culture: the interactions of mathematics and music.

Título/data/local/orador do evento e representação da mente humana

Minicurso por Heliton Tavares (Universidade Federal do Pará, Brasil).

Título/data/local do evento e imagem representativa de pessoa a trabalhar num mundo tecnológico

As Jornadas Científicas 2024 da Universidade de Lisboa são dedicadas ao tema “Impacto Atual e Futuro da Inteligência Artificial no Trabalho”.

Pessoa ajoelhada no hall de edifício pejado de luzes

Ação de formação para docentes e investigadores de Ciências.

Título/data/local do evento, sobre a Tabela Periódica

This year's program will cover two plenary sessions hosted by Susete Pinteus and Hugo Miranda, complemented by oral presentations, flash talks, and poster communications. Finally, a round table discussion will take place at the end of our meeting.

Seminário Helena Avelar de Astronomia e Astrologia Antiga, por Stephen Johnston (History of Science Museum, University of Oxford).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Paschal Coyle (Centre de Physique de Particules de Marseille).

Título/data do evento e fotografia da oradora

TWIN2PIPSA Expert Seminar, por Isabelle Landrieu (Lille University, Inserm, Institute Pasteur de Lille Research Department U1167).

Vai realizar-se em Lisboa, nos dias 28 e 29 de junho de 2024, o 37.º Encontro do Seminário Nacional de História da Matemática.

Logótipo Moodle

Ação de formação para docentes e investigadores de Ciências.

Logótipo do prémio

As candidaturas à 11.ª edição decorrem até 28 de junho.

Logótipo do Verão na ULisboa, sobre um fundo amarelo

Uma oportunidade única de conheceres e experimentares o ritmo e o espírito da vida académica!

Título/data/local do evento e representação do cérebro humano

O maior evento anual na área da ciência e da tecnologia em Portugal.