Seminário

Nature-Inspired Meta-Heuristic Algorithms for Generating Optimal Experimental Designs

Sala 6.4.30, FCUL, Lisboa

Weng Kee Wong
Department of Biostatistics, University of California – Los Angeles

Nature-inspired meta-heuristic algorithms are increasingly studied and used in computer science and engineering disciplines to solve high-dimensional complex optimization problems in the real world. It appears relatively few of these algorithms are used in main stream statistics even though they are simple to implement, very flexible and frequently able to find an optimal or a nearly optimal solution quickly. These general optimization methods usually do not require any assumption on the function to be optimized and the user only needs to input a few easy-to-use tuning parameters. In this talk, I provide an overview of such algorithms and demonstrate the usefulness of one of these algorithms for finding different types of optimal designs for nonlinear models. In particular, I will discuss use of particle swarm optimization techniques to design a dose response study as an illustrative application in the Bioscience.

CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Programa a disponibilizar.