ECMTB 2018 - 11th European Conference on Mathematical and Theoretical Biology

FCUL, Lisboa
ECMTB 2018 - 11th European Conference on Mathematical and Theoretical Biology

Logótipo da Conferência

The European Conferences on Mathematical and Theoretical Biology (ECMTB) are the major scientific events in this field in Europe and one of the major events worldwide, attracting the participation not only of the European researchers, but also of researchers from all over the world (for previous ECMTB conferences, please read here).

The 11th European Conference on Mathematical and Theoretical Biology (ECMTB 2018) will be held in Lisbon, Portugal, from 23 to 27 July, 2018. The venue is the Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa (Faculty of Sciences of the University of Lisbon), FCUL, and its research centre CMAF-CIO will host the event.

This will be a main event of the YEAR OF MATHEMATICAL BIOLOGY (YMB), set up by the European Mathematical Society (EMS) and ESMTB. For that reason, ECMTB 2018 will, for the first time, be a joint ESMTB-EMS conference and will be co-organized by SPM (Portuguese Mathematical Society).

Important information and dates:

• Minisymposia applications are now open!
    Deadline: November 30, 2017
    Acceptance Notification: January 15, 2018

• Abstract submission for contributed talks and posters are now open!
    Deadline: February 20, 2018
    Acceptance Notification: April 2, 2018

Por João Coelho (LOLS, IBEB).

Tânia Sofia Ferreira Gonçalves defende a dissertação "Engineering Silica-based Micro- and Nano- Janus Biocatalytic Motors for Biomedical Applications".

Inês Nunes Sousa defende a dissertação "Design of an endovascular morcellator for the surgical treatment of Equine Cushing's disease".

Iara de Almeida Ivo defende a dissertação "Optimizing Miniature Electrodes and Current Approaches to EEG Analysis".

Com o objetivo de assinalar o Ano Europeu do Património Cultural 2018, a Academia de Ciências de Lisboa acolhe o colóquio Matemática e Património Cultural.

Última aula 2018/2019 de Atividade Seguradora "Seguros de saúde: modelo de negócio presente e futuro"

A disciplina de Atividade Seguradora é oferecida aos alunos do Mestrado em Matemática Aplicada à Economia e Gestão ao abrigo de um protocolo de colaboração assinado entre Ciências ULisboa e a Fidelidade.

Isa Maria Nunes de Matos defende a tese "Gene expression regulation in allopolyploid fish".

André Filipe Neves Vieira defende a dissertação "Solução integrada de suporte ao IT alavancado no paradigma do New IT".

Por Harbir  Antil (George Mason University).

Ana Rita Dias Marques da Costa defende a dissertação "Use of Social Techniques in the PersonAAL Platform".

Carlos Miguel Ribeiro Duarte defende a dissertação "ISIAAW - Interpretação Semântica de Imagens na Avaliação da Acessibilidade Web".

Acácio Manuel Brinco Moreira defende a dissertação "As Music Goes By: Navegação e Visualização Interativa de Músicas em Versões e Filmes ao Longo do Tempo".

Carla Sofia de Almeida Matos Bernardino defende a dissertação "Media4WellBeing: Media nos Estados Emocionais, Bem-Estar e Saúde".

Um Natal fora da Terra

Por Pedro Machado (IA e Ciências ULisboa).

Candidaturas 2019/2020 - Programa Erasmus +

De 1 a 31 de dezembro, candidata-te a um período de estudos ou estágio.

Por João Maia (Case Western Reserve University, Department of Macromolecular Science and Engineering, United States).

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.

Logótipo do e-Learning Lab da ULisboa

Workshop concebido especificamente para ajudar os docentes e investigadores da ULisboa na configuração de testes online, utilizando a plataforma Moodle.

Por Juha Videman (CAMGSD, Instituto Superior Técnico).

Katlene Aline Fortes Brito defende a dissertação "Determinação de rotas para um navio de investigação utilizado em campanhas de pesca".

Marte 2030 - Ciclo de conversas com os pés assentes em Marte

Por Nuno Santos (IA/Faculdade de Ciências da Universidade do Porto) e Ricardo Louro (ITQB-NOVA).

Inscrições mediante envio de formulário de inscrição preenchido, acompanhado de comprovativo de pagamento, até 04 de janeiro de 2019 para

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

This course introduces the field of island biogeography, a discipline that has long influenced other research areas such as macroecology, community ecology, evolution and conservation biology.

Programa Doutoral Plants for Life

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento até 24 de janeiro de 2019.

Mais informações disponíveis na página do Programa Doutoral.

FameLab Portugal - Eliminatória regional da Faculdade de Ciências

Eliminatória regional de Lisboa - Pavilhão do Conhecimento / Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa | Candidaturas até 21 de dezembro de 2018.