BioData.pt Talks

The BioData.pt Plant Sciences Community

Evento online
Imagem ilustrativa do evento

Speakers: Célia Miguel (Ciências ULisboa), Daniel Faria (INESC-ID), Pedro Barros (ITQB NOVA).

Abstract: Compliance with the FAIR data principles (Findability, Accessibility, Interoperability and Reusability) is increasingly demanded across the scientific landscape, from funding agencies to journals, and even within research institutions. This is particularly challenging in the plant sciences, due to the complexity and heterogeneity of experiments in this domain, as well as the lack of centralized data repositories (other than for sequencing data).

Over the past five years, the BioData.pt Plant Sciences Community, in collaboration with its broader ELIXIR homonym, has endeavoured to develop tools and resources to enable the production of FAIR plant data, with particular focus on genomic and phenotyping data. Of note are the standard Minimum Information About a Plant Phenotyping Experiment and its incorporation in BioData.pt’s Data Management Portal, the Breeding API, the CorkOakDB genome portal, and the sRNA portal.

In this webinar, we will overview the past, present and future activities of the BioData.pt Plant Sciences Community, showcase some of its more impactful resources, and discuss the hurdles that still need to be tackled for FAIR plant data to become a widespread reality.

Register here.

Uma história divertida para os mais novos, cuja venda reverte 1€ para o Grupo Lobo.

Pormenor do catálogo da Mostra Bibliográfica

Mostra bibliográfica disponível de 03 de outubro a 30 de novembro de 2022.

Cartaz do evento

À conversa com Mário Felício, ex-aluno da Licenciatura em Bioquímica de Ciências ULisboa, atualmente a trabalhar na consultora Deloitte.

Fotografia de alunos de Ciências ULisboa

03 de outubro, Sala 6.1.36, pelas 15h00.

Banner do evento

Celebrando o início de um novo Ano Académico, esta sessão solene é um importante marco na vida académica da ULisboa e junta toda a sua Comunidade.

Geodiversidade

Palestra no âmbito das comemorações do Dia Internacional da Geodiversidade, por Carlos Marques da Silva (DG Ciências ULisboa).

This colloquium seeks to debate ideas from the arts, humanities and sciences on the process of empathy.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Banner do evento

No dia 6 de outubro, a ULisboa dá as boas-vindas aos seus estudantes na Cidade Universitária!

Banner do evento

Talk @LASIGE, por Bruno Loff (Faculdade de Ciências, Universidade do Porto).

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 for the 4th edition of Ciências Research Day.