Doutoramento em Biodiversidade, Genética e Evolução

Prova de Doutoramento "The sea turtles of São Tomé and Príncipe: Ecology, genetics and current status of distinct species nesting on an oceanic archipelago"

Speaker: Lucio Boccardo (Università di Roma La Sapienza).

To get access to the password, please register on the website or contact one of the organizers.

Objectives: provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Apresentações de João Cordovil (Centro de Filosofia das Ciências da Universidade de Lisboa / Ciências ULisboa) e Diana Barbosa (Comcept - Comunidade Céptica Portuguesa).

The Sustainable Energy Week, organised by the European Commission each year in June, will be organised as an online event this year on 23 to 25 June, under the theme "Beyond the crisis: clean energy for green recovery and growth".

Face à emergência da pandemia da COVID-19, a 6.ª edição da Escola de Verão de Energia da Faculdade de Ciências da ULisboa, prevista para 6 a 10 de julho de 2020, será adiada para data a definir em 2021.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (CO

Candidaturas a decorrer até ao dia 15 de julho de 2020.

IN3+  | Um Milhão para a Inovação.

O prémio IN3+ destina-se a todos os investigadores pertencentes às entidades que integram a Rede Inovação INCM.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (COVID-1

New date: September 14th-16th, 2020.

Ciências ULisboa associa-se ao maior evento mundial sobre inovação para a sustentabilidade - “The Planetiers World Gathering” - que terá lugar no Altice Arena entre 21 e 23 de outubro de 2020, sob os auspícios da

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

Overview: Currently, climate changes or alterations are known to be reflected on the stable isotope ratios of Hydrogen, Nitrogen, Carbon, Oxygen and Sulphur present in atmospheric gas forms, fresh or ocean water, as well as in plants and animals and organi

New date: 30 August - 03 September 2021.

This conference is the 22nd in the series of triennial conferences which bring together the Particle and Nuclear Physics communities.