Talks@DI

Searching Encrypted Data in the Cloud and the Quest for Practical Security

Sala 6.3.27, FCUL, Lisboa

Speaker: Bernardo Ferreira.

Abstract: Searchable Encryption is a field of research that deals with the problem of how to search and update an encrypted database stored in a remote, untrusted server. In this talk I will present the topic and discuss results that I have achieved in the last few years.

Bio: Bernardo Ferreira is an Assistant Professor at the Department of Computer Science, Faculty of Sciences, University of Lisbon, and an integrated researcher at LASIGE. Previously he was a Post-Doc researcher at the NOVA LINCS research center, Faculty of Sciences and Technology, Nova University of Lisbon, working with João Leitão and Nuno Preguiça. He did his PhD in Nova University of Lisbon, under supervision of Henrique Domingos. His research interests include distributed systems security and privacy, with special focus on cloud computing, decentralized systems, outsourced computation, and searchable encryption.

Talks@DI "Searching Encrypted Data in the Cloud and the Quest for Practical Security"

Departamento de Informática

Lisbon Webinar in Analysis and Differential Equations, por Edgard Pimentel (Universidade de Coimbra).

Lecture Course, por Herwig Hauser (Faculty of Mathematics, University of Vienna).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Pedro Abreu (LIP / IST).

Titulo, dia, hora, local do evento e fotografia do orador

Encontro Scientia, por Sergio Chozas (cE3c - Environmental Stress & Functional Ecology).

Mathematical Logic Seminar, por Ana Borges (University of Barcelona).

Banner do evento, incluindo titulo/dia/hora/local e fotografia de passageiros de transportes públicos

Evento no âmbito do Ciclo de Conferências "Conversas à 6.ª", promovido pela redeMOV da Universidade de Lisboa.

Título do evento, inserido em composição de imagens alusivas ao cérebro e a puzzles

Um curso interdisciplinar dirigido a todos os que tenham interesse nas áreas de Neurociências e Filosofia.

Logótipo da ULisboa, sobre um fundo escuro e ondas sonoras

Submissão de propostas até 06 de fevereiro de 2023.

Symbiosis is a key strategy for life on Earth. Nevertheless, although many research groups have long been committed to the study of symbiosis, its definition and functioning are not fully understood, and its ecological role and relevance are still underestimated.

Este Workshop tem como objetivos divulgar a política de criação de materiais didáticos de Ciências ULisboa, bem como saber identificar e utilizar as licenças Criative Commons.

Este Workshop tem como objetivo dar a conhecer os Recursos Educacionais Abertos e como tirar proveito desse recurso.

This 5-day course offers to the participants a light microscopy course focusing on fluorescence microscopy techniques applied to the detection of proteins and glycans in tissue samples and cell cultures.

Titulo, dia, hora e local do evento, acompanhados de fotografias dos oradores

O que acontece quando os temas comentados nos media são controversos e os/as investigadores/as sofrem comentários negativos nos media ou online, ou mesmo ameaças? O que pode ou deve o investigador fazer? E como podem também apoiá-lo a sua instituição e os comunicadores que com ele/a trabalham?

Reflexo do pôr-do-sol nas águas do rio Tejo

Call for Proposals: Multi-Year Projects and Events.

Título, data, hora, local e logótipos das entidades promotoras do evento

In this panel discussion we will compare scientific research processes in Portugal and the US.

Fotografia da Praça do Comércio, em Lisboa

Candidaturas ao prémio (versões preliminares dos artigos) até 28 de fevereiro de 2023.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), through their engagement and participation in citizen science activities.

Estudante a trabalhar em frente ao computador

A ULisboa irá atribuir 30 bolsas de doutoramento no âmbito da European University Unite!

A 19 de abril de 2023 celebra-se o 112.º aniversário da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

This year our motto is "Reinventing Science, for yourself and others”.

BioISI Research Seminar, por Margarida Gama-Carvalho (BioISI/Ciências ULisboa).

The objective of this course is to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

The objective of this course is to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity. This includes the selection of functional traits and calculation of Functional Diversity Indexes.

Logótipo do evento

The Symposium will gather the latest research on changes in marine connectivity under anthropogenic pressures.