Cursos Avançados cE3c 2017/2018

Urban Ecology: the green within the city

FCUL, Lisboa
cE3c

The continuous urban development associated with the growth of the world population has become one of the most important challenges of the present time. Today, cities accommodate more than 54% of the world's population, a proportion that is expected to increase to 70% by 2050. Trends in urbanization show that cities are becoming more complex and heterogeneous social-ecological systems with growing demand for natural resources mainly for infrastructure, housing, food, water, and energy. These coupled with generalized environmental degradation and rapid social transformation is posing growing challenges that require innovative and holistic ways of planning, managing and governing urban areas. In this context, research is focusing on the role of the urban green infrastructure to deliver the ecosystem services necessary to city-dwellers. The urban green infrastructure is composed by the network of green spaces, such as public parks, urban forests, allotment gardens, green roofs, derelict lands, and street trees among other. These green spaces are important for addressing urban sustainability and resilience to global changes, as they play an important role to ensure the well-being of human populations.

Date: February 19th, 2018 to February 23rd, 2018
Deadline for Applications: January 19th, 2018

cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais

Ana Catarina Afonso Silva defende a tese "Evolutionary history of sympatric Rainbow skinks from the Australian Monsoonal Tropics".

Logótipo do consórcio EIT Health

As candidaturas ao módulo “Advanced Quantitative Methods for Health Care Innovation” decorrem até 23 de abril

Por Mariana Pinto dos Santos (IHA | FCSH NOVA).

Por Panagiotis Betzios (University of Crete, Greece).

As provas, requeridas por Carlos Alberto Alves Cordeiro, decorrem nos dias 26 e 27 de abril de 2018.

No dia 27 de abril, será apreciado o sumário do seminário/lição com o título "A espectrometria de massa nativa em bioquímica estrutural".

Técnicas fundamentais da astronomia matemática grega II

Este novo seminário, organizado pelo CIUHCT e pelo Departamento de História e Filosofia das Ciências (FCUL), é dedicado à história da astronomia antiga, estendendo o conceito aos aspectos históricos da disciplina, ou de outras que com ela se relacionaram, até ao século XIX.

Girls in ICT @ Ciências.ULisboa

Girls in ICT Day é uma iniciativa da União Internacional das Telecomunicações, com o objetivo de aumentar a consciencialização das jovens mulheres sobre as oportunidades de carreiras na área das Tecnologias da Informação e das Comunicações (TIC

Logótipo do Programa Portugal 2020

Apresentação de candidaturas a financiamento no âmbito do programa COMPETE 2020 direcionado a:

ScienceIN2Business - Call for Projects 2018

Call destinada a alunos e investigadores de Ciências que estejam envolvidos em projetos de base científica e/ou tecnológica com potencial de mercado.

Por Mario Alberto Salazar (Instituto Politécnico Nacional, México).

Curso reagendado para os dias 28 e 29 de abril de 2018, com vagas extra - inscrições até ao final do dia 21 de abril para ShortCourses1718@gmail.com.

Astrobiologia, a origem e a procura de vida no sistema solar

Por Zita Martins (Instituto Superior Técnico da Universidade de Lisboa).

Henrique Califórnia Mendes defende a dissertação "Security Auditing of a DLMS/COSEM Smart Grid Communication Protocol Implementation".

Por Vicente Muñoz Velázquez (Univ. Complutense, Madrid).

Quarries Alive 2018 International Conference

The conference aims to create a bridge between quarry restoration projects around the world.

Por Luís Tiago Ferreira e Eduardo Francisco (EDP Distribuição - Direção de Tecnologia e Inovação, Eficiência Energética e Mobilidade Elétrica).

Percurso

Sessão de divulgação dos Mestrados disponíveis no ano letivo de 2018/2019, com os seguintes participantes:

The course will cover methods for fitting geostatistical and spatial point process models to data obtained from surveys on which the whole region or population of interest is observed, as well as surveys on which observations are available only in a spatial sample from the regi

Por Simão Palmeirim (CIEBA | FBAUL).

Ciência e Império

Este seminário destina-se à apresentação de trabalhos em curso sobre as inter-relações entre conhecimento científico, tecnologia e formações imperiais.

Logótipo do Dia Aberto em Ciências 2018

O Dia Aberto de Ciências realiza-se no dia 9 de maio de 2018.

Anny Caroline de Almeida Muniz defende a dissertação "Caracterização do perfil de iniciação do consumo tabágico dos alunos de 3.º ciclo dos agrupamentos de escolas adstritos ao ACES Arco Ribeirinho".