Cursos Avançados cE3c 2017/2018

Urban Ecology: the green within the city

FCUL, Lisboa
cE3c

The continuous urban development associated with the growth of the world population has become one of the most important challenges of the present time. Today, cities accommodate more than 54% of the world's population, a proportion that is expected to increase to 70% by 2050. Trends in urbanization show that cities are becoming more complex and heterogeneous social-ecological systems with growing demand for natural resources mainly for infrastructure, housing, food, water, and energy. These coupled with generalized environmental degradation and rapid social transformation is posing growing challenges that require innovative and holistic ways of planning, managing and governing urban areas. In this context, research is focusing on the role of the urban green infrastructure to deliver the ecosystem services necessary to city-dwellers. The urban green infrastructure is composed by the network of green spaces, such as public parks, urban forests, allotment gardens, green roofs, derelict lands, and street trees among other. These green spaces are important for addressing urban sustainability and resilience to global changes, as they play an important role to ensure the well-being of human populations.

Date: February 19th, 2018 to February 23rd, 2018
Deadline for Applications: January 19th, 2018

cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais

Por Fabio Chalub (DM e CAM/FCT/NOVA).

"Matemática na Teoria da Evolução"

Logótipo EIT Health

Apresentação dos trabalhos realizados, nas empresas, pelos alunos do módulo EIT Health.

Pedro Alexandre Brandão Mendes defende a dissertação "Análise de Risco no GDPR".

Por Daniel Galaviz (Departamento de Física, Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa e LIP - Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas).

Por Mikael Calner (Department of Geology, Lund University, Sweden).

O objetivo deste evento é dar a conhecer a toda a comunidade de Ciências os serviços disponibilizados pela unidade de serviço Área de Mobilidade e Apoio ao Aluno.

Por Irantzu Barrio (DMAEIO, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea).

Latitudes planetárias no "Almagesto" de Ptolomeu

Este seminário é um curso livre, aberto à comunidade académica e a todos os interessados, com entrada gratuita.

60 Minutos de Ciência "Poliedros, cristais e... vírus?"

Por Suzana Nápoles (Departamento de Matemática / Ciências ULisboa).

A Associação Ludus e o Departamento de História e Filosofia das Ciências da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa tomaram a iniciativa de organizar regularmente um conjunto de conferências de alto nível.

Por Andrei Zviagin (Voronezh State University, Russia).

Por Sara Magalhães (Assistant Professor, Evolutionary Ecology Group - cE3c).

As inscrições para o 1.º Curso de Mergulho SDI Open Water Diver (OWD) NMC-FCUL 2018/19 decorrem de 28 de setembro a 12 de outubro de 2018.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

There are thousands of totally sequenced genomes freely available in the Internet. The number keeps on growing as at least one genome sequence is released every day.

Carla da Costa Tavares defende a dissertação "Options in Managerial Compensation".

Por Fátima Silva Leite (Universidade de Coimbra).

Susana dos Santos Buinhas defende a dissertação "Assistente Virtual para facilitar o autocuidado de pessoas mais velhas com diabetes tipo 2".

O programa é composto pelas seguintes atividades:

Ciclo de Palestras do GAPsi

Entre 31 de outubro e 28 de novembro, o GAPsi vai organizar um ciclo de palestras, disponibilizando várias palestras com o objetivo de promover o desenvolvimento pessoal e de competências transversais ao nível da gestão do tempo, gestão da ansi

As provas, requeridas por António Eduardo Nascimento Ferreira, decorrem nos dias 05 e 06 de novembro de 2018.

Natural History Collections and Biodiversity

Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.

Ciclo de Palestras do GAPsi

A Faculdade de Ciências da ULisboa integra a comissão organizadora deste evento, através das investigadoras do cE3c Margarida Santos-Reis (que também faz parte da comissão científica) e