Talks @LASIGE

Dealing with Contrasting Asymmetries of Needs, Abilities, and Motivations in HCI

Sala 6.3.27, Ciências ULisboa
Fotografia do orador e identificação do evento

Uma conversa com André Rodrigues (LASIGE).

In this talk, I will describe my research at the intersection of accessibility and Human-Computer Interaction, where I have addressed the needs, abilities, and motivations of populations with and without disabilities. I will focus on two topics: Mobile Sensing and Inclusive Gaming.
I will briefly refer to my past work on mobile accessibility, highlighting how we leveraged mobile sensing to deal with contrasting needs of sighted authors and blind users creating a human-powered task assistant. Then I will present my latest and upcoming work on mobile sensing, capitalizing on the richness of typing data in a variety of contexts associated with digital health by using a privacy-aware data collection keyboard toolkit. Lastly, I will detail our work in exploring asymmetric game design for inclusive digital play.

Bio: André Rodrigues is a computer science researcher focused on HCI, with a particular interest in how technology can and is leveraged in accessibility, health, and gaming. He completed his PhD with distinction and honour in January 2020 in Computer Science from Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa. For the last seven years, he has dedicated himself to learning, designing, developing, and evaluating mobile services, applications, and platforms for a variety of contexts (e.g. people with visual/motor impairments, people with Parkinson’s Disease), always working closely with and/or within the communities. André is currently a Researcher at LASIGE and a long-time member of SIGACCESS where he serves as the Newsletter Editor.

LASIGE

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de diversas informações

Concerto solidário a favor da Associação Portuguesa Contra a Leucemia.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Programa a disponibilizar.