EIT Health Innovation Days

FCUL, Lisboa
EIT Health Innovation Days

Registration ends 19th October!

The European Institute of Innovation & Technology (EIT) Health promotes healthy living, active ageing and improvements in healthcare. The EIT Health network is one of the strongest healthcare communities worldwide, composed of research-intensive companies, elite universities and innovative health and care providers.

The Innovation Days (i-Days) is an event supported by the EIT Health. It promotes health innovation among Undergraduate and Postgraduate students from any background with an interest in health innovation, boost entrepreneurial spirit and kick-start health innovation. No prior experience is needed.

The Faculty of Sciences, University of Lisbon, is hosting its first edition of the EIT Health i-Days on 16th-17th November 2018 under the topic of “Patient-centered care: New challenges for the health services and the industry”. A one and a half-day challenge, where you will have the opportunity to work in a multidisciplinary team to create solutions to tackle real-life problems delivered by the pharmaceutical industry, medical technology companies, hospitals and healthcare providers. To attain this goal, you will acquire professional training in design thinking, pitching and entrepreneurial reasoning.

A professional jury will select the winning teams. The successful teams will have access to the EIT Health network opportunities to develop their own ideas as well as an invitation to the EIT Health Winners Event in December.

Helena Mouriño (mhnunes@ciencias.ulisboa.pt)
V Feira da Matemática

O Museu Nacional de História Natural e da Ciência recebe mais uma edição da Feira da Matemática!

As inscrições para o 1.º Curso de Mergulho SDI Open Water Diver (OWD) NMC-FCUL 2018/19 decorrem de 28 de setembro a 12 de outubro de 2018.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

There are thousands of totally sequenced genomes freely available in the Internet. The number keeps on growing as at least one genome sequence is released every day.

Mesa-retangular com alunos do Departamento de Matemática, organizada pelo Núcleo de Estudantes de Matemática e Matemática Aplicada.

Moderador: Luís Simão (3.º ano, Matemática).

Por Fernando Ferreira (Universidade de Lisboa).

Por Fernando Buitrago Alonso (IA).

Semana Internacional de Acesso Aberto

A Semana Internacional do Acesso Aberto (Open Access Week) irá decorrer de 22 a 28 de outubro de 2018, enquadrando-se numa iniciativa internacional que tem como objetivo disseminar o Acesso Aberto ao conhecimento, promovida pela SPARC (Scholarly Publi

Fernando Correia da Silva defende a dissertação "Option pricing under jump-diffusion processes: calibration to the bitcoin options market".

Carla da Costa Tavares defende a dissertação "Options in Managerial Compensation".

Por Fátima Silva Leite (Universidade de Coimbra).

Noites no Observatório "Universo Misterioso"

A Teoria da Relatividade Geral de Einstein fez cem anos de idade. Foi com ela que começámos a conseguir ler a história do nosso Universo. Nos últimos vinte anos entrámos numa nova era de cosmologia de precisão, nunca se soube tanto sobre o nosso Universo.

Susana dos Santos Buinhas defende a dissertação "Assistente Virtual para facilitar o autocuidado de pessoas mais velhas com diabetes tipo 2".

Ciclo de Palestras do GAPsi

Entre 31 de outubro e 28 de novembro, o GAPsi vai organizar um ciclo de palestras, disponibilizando várias palestras com o objetivo de promover o desenvolvimento pessoal e de competências transversais ao nível da gestão do tempo, gestão da ansi

O programa é composto pelas seguintes atividades:

Natural History Collections and Biodiversity

Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.

As provas, requeridas por António Eduardo Nascimento Ferreira, decorrem nos dias 05 e 06 de novembro de 2018.

Ciclo de Palestras do GAPsi

Dentro em breve será publicado o Decreto-Lei que obriga à utilização de vários instrumentos para a identificação dos processos de negócio e a gestão, tramitação, classificação e avaliação de toda a informação e documentos decorrente do exercício de funções públicas, entre outras, em entidades de

A Associação Ludus e o Departamento de História e Filosofia das Ciências da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa tomaram a iniciativa de organizar regularmente um conjunto de conferências de alto nível.

A Faculdade de Ciências da ULisboa integra a comissão organizadora deste evento, através das investigadoras do cE3c Margarida Santos-Reis (que também faz parte da comissão científica) e

Os trânsitos de Mercúrio e Vénus

Este seminário é um curso livre, aberto à comunidade académica e a todos os interessados, com entrada gratuita.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

Objectives: To introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.