EIT Health Innovation Days

FCUL, Lisboa
EIT Health Innovation Days

Registration ends 19th October!

The European Institute of Innovation & Technology (EIT) Health promotes healthy living, active ageing and improvements in healthcare. The EIT Health network is one of the strongest healthcare communities worldwide, composed of research-intensive companies, elite universities and innovative health and care providers.

The Innovation Days (i-Days) is an event supported by the EIT Health. It promotes health innovation among Undergraduate and Postgraduate students from any background with an interest in health innovation, boost entrepreneurial spirit and kick-start health innovation. No prior experience is needed.

The Faculty of Sciences, University of Lisbon, is hosting its first edition of the EIT Health i-Days on 16th-17th November 2018 under the topic of “Patient-centered care: New challenges for the health services and the industry”. A one and a half-day challenge, where you will have the opportunity to work in a multidisciplinary team to create solutions to tackle real-life problems delivered by the pharmaceutical industry, medical technology companies, hospitals and healthcare providers. To attain this goal, you will acquire professional training in design thinking, pitching and entrepreneurial reasoning.

A professional jury will select the winning teams. The successful teams will have access to the EIT Health network opportunities to develop their own ideas as well as an invitation to the EIT Health Winners Event in December.

Helena Mouriño (mhnunes@ciencias.ulisboa.pt)

Por Marco Caroccia (Scuola Normale Superiore & Università di Firenze).

Imagem ilustrativa do evento (mapa antigo)

Este seminário é um curso livre, aberto à comunidade académica e a todos os interessados, com entrada gratuita.

Tiago Miguel Baeta Luís defende a dissertação "Papel da Glicoproteína G do Vírus da Raiva na Indução de Apoptose".

Por Daniel Galaviz (FCUL/LIP).

Por Benoît Merlet (Laboratoire Paul Painlevé, Université de Lille).

Gonçalo Pimenta Pedro Palmeirim defende a dissertação "The Parental effect in the immune system".

Membros do Júri:

Tânia Filipa Rodrigues Cordeiro defende a dissertação "Identificação de substâncias dopantes em fluidos biológicos de atletas por LC-MS: definição de critérios de identificação e avaliação da incerteza do exame".

Com Dieter Mersch (ZHdK, Suiça), Hanns Holger Rutz (KUG/IEM, Austria) e Miguel Marques Cardoso.

Entrada livre, mediante inscrição prévia.

Por Tom Sutherland (Grupo de Física Matemática).

Imagem ilustrativa do Doutoramento em Filosofia da Ciência, Tecnologia, Arte e Sociedade

Provas de Doutoramento - Tiago Bruno Borges Rodrigues Mesquita Carvalho.

Tema da tese e alvo de discussão oral: “A medida e as coisas. Virtudes, responsabilidade e tecnologia”.

Júri:

Vasco Freire Serra defende a dissertação "Pesquisa e Navegação de Filmes e Músicas com Base em Citações e Letras no AS Music By".

André Abrantes da Costa defende a dissertação "Computational and validation approaches in proteomics discovery of disease biomarkers".

Júri das provas:

Rodrigo Daniel Garrilha Santos defende a dissertação "Construction of machine learning models to predict pharmacology properties of molecules".

Júri das provas:

Frase "O que existe no meu mundo?" sobre um fundo azul e amarelo

Em 2019 celebram-se os 150 anos da Tabela Periódica, pelo que a Organização das Nações Unidas (ONU) proclamou este ano como o Ano Internacional da Tabela Periódica dos Elementos Químicos (IYPT 2019).

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada da palavra "AmeriChristmas" sobre um fundo encarrnado

O concerto conta com a presença da Orquestra Académica da Universidade de Lisboa.

Imagem ilustrativa do programa

A Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, a Universidade Católica Portuguesa, o Fórum Oceano e a Sociedade de Avaliação Estratégica e Risco lançaram em 2015 o consórcio MARE STARTUP destinado a promover o empreendedorismo e inovação empresarial no Mar,

Por Ederson Moreira dos Santos (Universidade de São Paulo - São Carlos - Brazil).

Anabela Barreiro Gomes Vilares Bendada Esteves defende a tese "Genetic study of Toxoplasma gondii strains isolated from humans and animals".

Isabel José Capelo Ferreira Nobre defende a dissertação "Formações e classes de Fitting".

Miguel Ângelo Teixeira Queirós defende a dissertação "Pneumococcal adaptation: from colonization to disease".

Diogo Domingues Ferreira defende a dissertação "Avaliação e otimização da incerteza de constantes cinéticas de fotodegradação determinadas pelo Método de Monte Carlo".

Membros do Júri:

Cristiana Costa de Almeida defende a dissertação "Previsão de Séries Temporais Financeiras: Uma Abordagem com Long Short-term Memory Deep Neural Networks".