Seminário

Combining Stakeholder Interviews and Censored Regressions to Correcting Misreported Catches

Transmissão através de Videoconferência

Por Rodrigo Wiff (Pontificia Universidad Católica de Chile | UC - Departamento de Ecología).

The most popular method to re-construct catches is based on qualitative information applied mostly to data-poor fisheries. On the other hand, there are only preliminary quantitative methods to correct catches which are based on censored data (when an observation is only partially known). We use the philosophy underpinning these qualitative and quantitative methods to propose a robust framework to correct catches, combining and improving these both approaches. The main improvements of the proposed framework rely on the combination of interviews applied to the stakeholders with fisheries/biological information from fishing monitoring. The proposed framework was applied to common sardine (Strangomera bentincki) and anchoveta (Engraulis ringens), both species fished off central-southern Chile. Fishery information was used to construct an interview which was applied to 88 stakeholders including fishers and administrative workers (fisheries managers, scientists). We used linear models for censored data conditional to the interviews. A model purely based on interviews and other combining interviews and censored regression were used to estimate the proportion of correction between declared landings and real catches. Information from surveys and estimates from censored data models were weighted and combined producing two times series of corrected catches on each fishery. Finally, these time series were used on the current stock assessment models to evaluate changes on the abundance estimates and current exploitation status. Six periods of variable length were determined between 1990 and 2016 where the percentage of catch corrections is kept constant. The highest censored period in both fisheries was between 2009 and 2013 with differences between reported landing and catches of around 35%. Likewise, the lowest censored period took place between 1997-200 with around 5% between reported landings and catches. The framework proposed gives a promising and robust method to estimate catches in data medium/ rich species merging interviews to stakeholders and fisheries/biological information. The application to common sardine and anchoveta shows credible and robust results, therefore this framework can be applied to exploited fish population classified as data-medium/rich species in which a stock assessment could be implemented or it is already in place.

Transmissão em direto via Zoom (password: 405084).

CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa / CEMAT - Centro de Matemática Computacional e Estocástica
Fotografia da oradora e identificação do evento

Talk @LASIGE, com Diana Costa (LASIGE).

Cartaz da iniciativa

Sessão de esclarecimento sobre o Laboratório de Cidadãos “Peças de Jardim”.

Seminário de Lógica Matemática, por Luis Pereira (Universidade de Lisboa).

Solid Earth Seminar, por Patrícia Jordão (Instituto Dom Luiz, Portugal).

Seminário do Departamento de Física de Ciências ULisboa, por Miguel Zilhão (CENTRA - Center for Astrophysics and Gravitation, Instituto Superior Técnico).

BioISI Research Seminar, por Sophie Jackson (University of Cambridge, UK).

Imagem ilustrativa do evento (saúde e medicina)

A participação nos eventos é gratuita, mediante inscrição prévia.

Encontro Scientia, por Pedro Pinho (EChanges - cE3c).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Louis D'Eramo (CERN).

Logótipo dos 100 anos da criação da licenciatura em Engenharia Geográfica/Geoespacial

A participação no evento é gratuita, mediante inscrição obrigatória até 12 de outubro de 2021.

Logótipo do consórcio e imagem de pessoa a usar máscara

2.ª Conferência Anual Lisbon Living + tem como objetivo reunir a academia, a saúde, a sociedade e os setores de inovação e tecnologia para analisar os impactos da pandemia COVID-19 em Portugal e recolher lições para o futuro.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications.

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Anna Ciaunica (CFCUL/GI2).

Research at the Faculty of Sciences

Save the date: 27 October 2021!

Seminário conjunto do Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa e do Centro de Matemática Computacional e Estocástica, por Kristen Campbell (University of Colorado Anschutz Medical Campus, USA).

Geometry Webinar, por Giosuè Muratore (CMAFcIO).

Logótipo da IAESTE, sobre uma fotografia da cidade de Edimburgo

Candidaturas online de 01 a 31 de outubro 2021.

Imagem alusiva ao Concerto e Conferência

Concerto e conferência pela Orquestra Metropolitana de Lisboa.

Imagem ilustrativa do programa, acompanhada do respetivo título

Um programa de aceleração de ideias e negócios, promovido pela redeSaúde, com candidaturas até 15 de outubro de 2021.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.