EIT Health Working Group Meeting

Healthcare Innovation and Entrepreneurship

Tec Labs, FCUL, Lisboa
Logótipo EIT Health, sobre um fundo branco

On November 15 2019, Prof. Hugo Alexandre Ferreira, coordinator of the Healthcare Innovation and Entrepreneurship Working Group, organizes in Lisbon, Portugal, an EIT Health Workshop to foster the development of EIT Master & Doctoral Degree Programmes as well as other educational offers within this theme.

Registration is open to all academic and non-academic interested partners.

AIMS of the workshop:

• Discuss how current societal trends (e.g. ageing, digitization and connectedness, increase in medical literacy and environmental awareness, and raising healthcare costs) are driving the need for novel healthcare solutions, namely regarding digital healthcare and medical devices;
  • Discuss the lack of professionals with cross-disciplinary knowledge on both design and healthcare, capable of optimizing the design, development and translation of novel healthcare solutions, in collaboration with other professionals (e.g. engineers, healthcare professionals) and stakeholders;
  • Kickstart the development of Master and PhD programmes and curricula in Design in Healthcare and academic and non-academic consortia to carry out such programmes.

This workshop is part of the Health Campus Degree Programmes Line. Within this activity, four on-going working groups foster collaboration between partners and support the development of unique Masters and PhDs covering the objectives of EIT Health.

Registration deadline: November 10 2019.

Mini-Course, por Mahir Bilen Can (Tulane Univ, USA).

Título/data do evento e fotografia do orador

TWIN2PIPSA Expert Seminar, por Danny Hatters (The University of Melbourne).

An opportunity to get acquainted with some of the most promising contemporary topics in the exciting interdisciplinary area of scientific culture: the interactions of mathematics and music.

Por Omiros Papaspiliopoulos, (Department of Decision Sciences, Bocconi University).

Título/data/local/orador do evento e representação da mente humana

Minicurso por Heliton Tavares (Universidade Federal do Pará, Brasil).

Mini-simpósio por Mathieu Chardon (Northwestern University, Feinberg School of Medicine, Chicago) e Yasin Dhaher (UT Southwestern Medical Center)

Lisbon AI Seminar, por Klaus Gärtner (CFCUL/RG2).

Título/data/local do evento e imagem representativa de pessoa a trabalhar num mundo tecnológico

As Jornadas Científicas 2024 da Universidade de Lisboa são dedicadas ao tema “Impacto Atual e Futuro da Inteligência Artificial no Trabalho”.

Lisbon Webinar in Analysis and Differential Equations, por Adán Corcho (Universidad de Córdoba).

Seminário do Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa e do Centro de Matemática Computacional e Estocástica, por Heliton Tavares (Universidade Federal do Pará, Brasil).

Pessoa ajoelhada no hall de edifício pejado de luzes

Ação de formação para docentes e investigadores de Ciências.

Título/data/local do evento, sobre a Tabela Periódica

This year's program will cover two plenary sessions hosted by Susete Pinteus and Hugo Miranda, complemented by oral presentations, flash talks, and poster communications. Finally, a round table discussion will take place at the end of our meeting.

Seminário Helena Avelar de Astronomia e Astrologia Antiga, por Stephen Johnston (History of Science Museum, University of Oxford).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Paschal Coyle (Centre de Physique de Particules de Marseille).

Logótipo do prémio

As candidaturas à 11.ª edição decorrem até 28 de junho.

Título/data do evento e fotografia da oradora

TWIN2PIPSA Expert Seminar, por Isabelle Landrieu (Lille University, Inserm, Institute Pasteur de Lille Research Department U1167).

Logótipo Moodle

Ação de formação para docentes e investigadores de Ciências.

Vai realizar-se em Lisboa, nos dias 28 e 29 de junho de 2024, o 37.º Encontro do Seminário Nacional de História da Matemática.

Logótipo do Verão na ULisboa, sobre um fundo amarelo

Uma oportunidade única de conheceres e experimentares o ritmo e o espírito da vida académica!

Celebração prospetiva das Ciências Matemáticas em Portugal 50 anos após o 25 de abril

Reasoning Seminar, por Joseph Berkovitz (Institute for the History and Philosophy of Science and Technology and Philosophy Department University of Toronto).

Título/data/local do evento e representação do cérebro humano

O maior evento anual na área da ciência e da tecnologia em Portugal.

Workshop no âmbito do projeto EVORISE, por Kevin Mitchell (Smurfit Institute of Genetics and Institute of Neuroscience, Trinity College Dublin) e Luís Pessoa (Department of Psychology, University of Maryland).

Candidaturas até 19 de junho.

The topics of the conference include (but are not limited to) classical and quantum integrable systems, complex geometry of moduli spaces, automorphic forms and their applications to number theory.