The European Courses in Advanced Statistics

Statistical Analysis for Space-Time Data

FCUL, Lisboa
The European Courses in Advanced Statistics "Statistical Analysis for Space-Time Data"

The European Courses in Advanced Statistics on Statistical Analysis for Space-Time Data (ECAS2019) are organized by the Portuguese Statistical Society (SPE) and the Spanish Society of Statistics and Operational Research (SEIO) and will take place in Lisbon, Portugal, on July 15th-17th, 2019.

The ECAS courses are intended to achieve postgraduate training in special areas of statistics for (especially 1st year) PhD students, researchers, teachers at universities, and professionals interested in the application of new statistical methods.

Important dates:

• Abstract submission deadline: 26 April 2019
  • Early registration: 31 May 2019
  • Registration deadline: 21 June 2019
Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA)

Sean Dougherty, diretor do Observatório ALMA, encontra-se de visita ao Centro Português de Competências para o ALMA (PACE) e realizará um seminário extraordinário em Ciências ULisboa, inserido no ciclo de seminários do Departamento de Física.

O programa inclui:

Imagem ilustrativa do Mestrado em História e Filosofia das Ciências

Por Miguel Cardador Teixeira.

Tema da Tese "A Coleção Portela-Gomes: Práticas, Pessoas e Instituições de Medicina e Saúde em Portugal e Angola, 1960-1970".

Beatriz Cardoso de Matos Afonso defende a dissertação "Drivers of small mammals’ abundance patterns in a South African landscape: the contexts of management intensity and functional groups".

Júri das provas:

Ana Marta Fernandes Bica defende a dissertação "Single-cell transcriptomics in unravelling the molecular complexity of immunity in human disease".

Júri das provas:

João Carlos Ferreira Paulo Paulino defende a dissertação "Fiddler crabs impact the structure of the benthic macroinvertebrate community and the spatial distribution of foraging shorebirds in tropical intertidal mudflats".

Júri das provas:

Por Saghir Bashir (Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa).

Por Hugo Tavares (CMAFcIO e FCUL).

Cartaz do Colóquio de Matemática

João Miguel Vila Antunes defende a dissertação "A Chatbot for Automatic Question Answering in the Information Technology Domain”.

Creative Minds Contest- Sciences Research Days 2019

Ciências welcomes multidisciplinary groundbreaking research ideas.
Those that you never dared to suggest! And those you are asking collaboration for.

Adriana Beatriz Moreira Pinto defende a dissertação "Impact of dietary supplements on reproductive function: Curcumin and Resveratrol".

Por Lifeng Liu (Investigador do International Iberian Nanotechnology Laboratory).

Advanced water splitting catalysts

Por Helena Serrano (eChanges-cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais / grupo eChanges - Ecology of environmental Changes).

David Carriço Teixeira defende a dissertação "Understanding ALS patients using Semantic Similarity".

Júri das provas:

Daniela Botnariuc defende a dissertação "Monte Carlo Simulations of Ionization Chamber Perturbation Factors in Proton Beams".

Por Lucio Boccardo (Sapienza Università di Roma).

VI Feira da Matemática

Dois dias repletos de atividades científicas, culturais e educativas dirigidas a todos os públicos.

Logótipo do Programa Interreg Sudoe, sobre um fundo branco

O Programa Interreg Sudoe apoia o desenvolvimento regional no sudoeste da Europa, financiando projetos transnacionais através do Fundo FEDER.  Assim, promove a cooperação transn

Pedro Delgado Coelho defende a dissertação "Análise Geográfica dos Custos em Saúde".

Orientação: Maria Teresa Alpuim, Marli Andreia Monteiro de Amorim

Rafael da Silva Ramos defende a dissertação "Development of a Mobile Platform for Physiological Computing".

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título, dia, hora, local e entidades intervenientes)

Are you a ULisboa student and do you consider yourself a problem solver? Do you want to know more about innovation and entrepreneurship and experience it hands on?

The ‘Biology and Ecology of Global Changes’ PhD programme is a postgraduate international programme involving the Universities of Aveiro and Lisbon, supported by the Foundation for Science and Technology and with the collaboration of CESAM - the Centre for Environmental and Mar

Evento dirigido a educadores e professores do ensino pré-escolar ao secundário, em que se pretende divulgar o programa educativo, dar a conhecer as atividades do mesmo, apresentar as novidades e oferecer um workshop prático de dinamização de temas ligados ao oceano em