Seminário

Estimating bird densities from single acoustic recorders and accounting for measurement error

Sala 6.4.30, FCUL, Lisboa

Por Richard Camp (Centre for Research into Ecological and Environmental Modelling, University of St Andrews, Scotland & Pacific Island Ecosystems Research Center, U.S. Geological Survey, USA).

Abstract: Hawai'i is the extinction capital of the world, and unfortunately birds are at the forefront of this calamity. We know this because of work by early naturalists and long-term monitoring. In this presentation I will introduce the Hawaiian avifauna, impacts of Polynesian colonization and Western contact, major monitoring efforts, and progress on one area of my PhD research focusing on estimating bird densities from single acoustic recorders accounting for measurement error. We recently developed and demonstrated a protocol to estimate population density from single automatic sound recorders for Hawai'i `amakihi (Chlorodrepanis virens). The protocol uses cue rates from the target species and an estimate of the distance from individuals to a recorder based on the power of the sound. Measurement error in the estimated distances, however, precluded applying the protocol to other bird species. We employ a joint likelihood that integrates a measurement error model with a detection function model to produce unbiased densities of `ōma`o (Myadestes obscurus) from vocalization data collected with measurement error. Incorporating methods to correct for measurement error makes this protocol useful for collecting large scale and long-term information on animal populations, particularly those that are rare or that live in remote areas that are difficult to access.

CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa

Speaker: Gernot Eichmann (LIP).

A iniciativa visa dar a conhecer a investigação que se faz no LASIGE / Departamento de Informática de Ciências ULisboa e consiste num conjunto de apresentações de 15 minutos cada, onde os docentes e investigadores do departamento apresentam os tópicos de investigação em qu

As candidaturas ao Módulo de Intercâmbio EIT Health, 4.ª Edição, já abriram.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa relativo ao novo Coronavírus (COVID-19).

Speaker: Lucio Boccardo (Università di Roma La Sapienza).

To get access to the password, please register on the website or contact one of the organizers.

Objectives: provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Apresentações de João Cordovil (Centro de Filosofia das Ciências da Universidade de Lisboa / Ciências ULisboa) e Diana Barbosa (Comcept - Comunidade Céptica Portuguesa).

Face à emergência da pandemia da COVID-19, a 6.ª edição da Escola de Verão de Energia da Faculdade de Ciências da ULisboa, prevista para 6 a 10 de julho de 2020, será adiada para data a definir em 2021.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (CO

Candidaturas a decorrer até ao dia 15 de julho de 2020.

IN3+  | Um Milhão para a Inovação.

O prémio IN3+ destina-se a todos os investigadores pertencentes às entidades que integram a Rede Inovação INCM.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (COVID-1

New date: September 14th-16th, 2020.

Ciências ULisboa associa-se ao maior evento mundial sobre inovação para a sustentabilidade - “The Planetiers World Gathering” - que terá lugar no Altice Arena entre 21 e 23 de outubro de 2020, sob os auspícios da

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

New date: 30 August - 03 September 2021.

This conference is the 22nd in the series of triennial conferences which bring together the Particle and Nuclear Physics communities.