Lisbon Webinar in Analysis in Differential Equations

Stochastic approach to boundary regularity of hypoelliptic PDEs

Transmissão através de Videoconferência

Por Juraj Földes (University of Virginia).

We will discuss the almost sure behavior of solutions of stochastic differential equations(SDEs) as time goes to zero. Our main general result establishes a functional law of the iterated logarithm (LIL) that applies in the setting of SDEs with degenerate noise satisfying the weak Hormander condition. We will introduce large deviations to provide some details of proofs. Furthermore, we apply the stochastic results to the problem of identifying regular points for hypoelliptic diffusions and obtain criteria for well posedness of degenerate equations.

This is a joint work with David Herzog and Marco Carfagnini.

Zoom | Password: lisbonwade

The Lisbon Webinar in Analysis in Differential Equations is a joint iniciative of CAMGSD, CMAFcIO and GFM, three research centers of the University of Lisbon. It is aimed at filling the absence of face-to-face seminars and wishes to be a meeting point of mathematicians working in the field.

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Programa a disponibilizar.