Cursos Avançados cE3c 2018/2019

MUHNAC, Lisboa
Cursos Avançados cE3c 2018/2019
cE3c

Nature-based approach to Design solutions for a more resilient future aims to support societies address a variety of environmental, social and economic challenges in sustainable ways. This approach relies on actions that are inspired by, supported by or copied from Nature. Nature-based solutions use the features and complex system processes of nature, such as its ability to store carbon and regulate water flow, to achieve desired outcomes, such as reduced disaster risk, improved human well-being and socio-ecological inclusiveness. These nature-based solutions ideally are energy and resource-efficient, and resilient to change, and to be successful they must be adapted to local conditions.

Nature-based Design recognises the importance of Nature and requires a systemic approach to environmental change based on an understanding of the structure and functioning of ecosystems, including human actions, perceptions and their consequences.

Nature-based solutions “sprout” from the premises that some societal challenges stem from human activities that have failed to recognize ecological limitations and the interdependent role of humans as Nature; and that sustainable alternatives to those activities can be found by looking to nature for design inspiration and process knowledge. They therefore involve the innovative application of knowledge about nature, inspired and supported by nature, and they maintain and enhance natural capital and our inter-relationship with the ecosystems we inhabit. They are positive responses to societal challenges, and can have the potential to simultaneously meet environmental, social and economic objectives.

This course will introduce all participants to different Nature-based design frameworks such as Biomimicry, Permaculture, Biophilic Design, Regenerative Design and Resilient Design. Providing many examples of how they are applied, from city farms, to rooftopgardens, to river and watershed regeneration, to educational approaches, to food production and ecosystems and landscape regeneration, within rural and urban contexts.

Date: May 13th, 2019 to May 17th, 2019
Deadline for Applications: April 19th, 2019

Solid Earth Seminar, por Henrique Duarte (Geosurveys, Consultores em Geofísica).

Pormenor da Exposição "Formas & Fórmulas" (Ciências, out2016-mar2017)

A sessão tem como objetivo apresentar o programa doutoral, os cursos doutorais abertos em 2021/2022, os temas para tese e seus orientadores.

Por Rafael Izbicki (Federal University of São Carlos, Brazil).

Conferência do Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais, por Francisco Dionísio (EE-cE3c).

Ten Minutes Talk with the PhD students in Informatics, com Diana Sousa (LASIGE, DI-FCUL).

Logótipo da iniciativa

"Património e divulgação em Paleontologia" é o tema escolhido para esta edição do EJIP.

Lisbon Webinar in Analysis in Differential Equations, por Simone Di Marino (Università di Genova).

Seminário do Centro de Física Teórica e Computacional, por Marjolein Dijkstra (Utrecht University, The Netherlands).

PhD in Informatics Seminar, por Márcia Barros.

Logótipo do ciclo de webinars, sobre um fundo branco

At AppEEL, we aim to advance the study of evolution from an inter- and transdisciplinary approach and to identify how biological evolutionary theories can be applied to the epistemological, sociocultural and linguistic domains.

Geometry Webinar, por Stéphane Guillermou (CNRS, Univ. Grenoble).

O curso pretende fornecer as ferramentas necessárias para que o investigador na área da saúde consiga desenvolver autonomia para o desenvolvimento de trabalhos de investigação científica utilizando a metodologia estatística apropriada.

Capa do livro "O Triunfo dos Jardins"

Lançamento do livro "O Triunfo dos Jardins - O pelouro dos Passeios e Arvoredos de Lisboa (1840-1900)", de Ana Duarte Rodrigues (Ciências ULisboa).

O principal objetivo deste evento consiste em dotar e atualizar os formandos para as características comportamentais da Perturbação do Espectro do Autismo, assim como para o impacto desta nas diferentes áreas da vida do estudante do Ensino Superior.

Colóquio de Matemática, por Jorge Buescu (DM-FCUL e CMAFcIO).

Lista de Universidades

Candidaturas até 21 de maio de 2021 (mobilidade no 1.º semestre).

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Daniele Molinini (CFCUL/GI1).

Logótipo do Voluntariado em Ciências e prazo de candidatura

Candidaturas de 10 a 25 de maio de 2021.

Evento de promoção da investigação na área da Estatística junto dos alunos de Licenciatura e de 1.º ano de Mestrado.

A mostly practical course, offering an overview on different community ecology and macroecological methods and software.

Neste encontro, iremos distinguir Active de Passive Learning e conhecer formas de aplicar este método em aulas teóricas, no ensino da Engenharia.

Logótipo da conferência, sobre um fundo branco

THE meeting place for Mobility Management practitioners and experts all over Europe.

Neste encontro pedagógico iremos clarificar o papel dos ECTS (European Credit Transfer System) na planificação da carga de esforço dos alunos e na consequente atribuição de tarefas e preparação das aulas.

An overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets.

Título e data do evento

An overview of recent developments and applications of the algebraic and analytic theory of D-modules.