Welcome Day 2016

Reitoria da ULisboa

This event will be an opportunity to contact with Erasmus and exchange students from all ULisboa’s Schools and, at the same time, to get to know the University, the academic life and the Portuguese culture.

At this Welcome Day, you can contact with several services and representatives from the University (Rector’s Office, Schools, Student Support Services, University Stadium of Lisbon, Museums and Students’ Unions) that will be present.

You can also participate in the walking tour that will take place on October 15th, 2016, and visit some of the most emblematic places of the city of Lisbon.

We look forward to welcome you. Register Now!

Apart from this main event, during this October’s week (10th to 14th) there is going to take place all over Lisbon an International Student Welcome Week, dedicated to all international students studying in Lisbon in 2016. For more information and details on registration visit the official webpage.


Este evento será um momento único de contacto entre os estudantes Erasmus, internacionais e de mobilidade das diferentes Escolas da ULisboa e, ao mesmo tempo, uma oportunidade para conheceres a ULisboa, a sua vida académica e um pouco da cultura portuguesa.

Nesta sessão estarão presentes diversos serviços e representantes da ULisboa (Reitoria, Escolas, Serviços de Ação Social, Estádio Universitário de Lisboa, Museus e Associações de Estudantes).

Poderás também participar no passeio pedestre que decorrerá no dia 15 de outubro de 2016, e visitares alguns dos locais mais emblemáticos da cidade de Lisboa.

Esperamos por ti. Inscreve-te já!

Aparte desta sessão de Boas-vindas, e durante a mesma semana (de 10 a 14 de outubro) irá ocorrer a International Student Welcome Week, realizada para todos os alunos internacionais a estudar em Lisboa em 2016. Para mais informações e registo nas atividades, deverão consultar a página oficial da iniciativa. 

10h00
Sonhos: A noite em quatro tons

O Coro da Universidade de Lisboa apresenta Sonhos - A noite em quatro tons, um concerto virtual dividido em quatro momentos que vão trazer música às noites de sábado de Agosto.

Sonhos: A noite em quatro tons

O Coro da Universidade de Lisboa apresenta Sonhos - A noite em quatro tons, um concerto virtual dividido em quatro momentos que vão trazer música às noites de sábado de Agosto.

Sonhos: A noite em quatro tons

O Coro da Universidade de Lisboa apresenta Sonhos - A noite em quatro tons, um concerto virtual dividido em quatro momentos que vão trazer música às noites de sábado de Agosto.

Este encontro científico visa dar a conhecer o trabalho dos membros do Centro de Matemática, Aplicações Fundamentais e Investigação Operacional (CMAFcIO), bem como o de colegas de áreas afins pertencentes a outras Unidades de Investigação e promover, na medida do possível, a in

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

New date: September 14th-16th, 2020.

O principal objetivo desta iniciativa centra-se em atrair fotógrafos profissionais e amadores a submeter trabalhos de excelência produzidos em Portugal e nos países africanos de língua oficial portuguesa (PALOP) e fomentar práticas de observação, conhecimento e registo através

O cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais está mais uma vez a organizar o Seminário cE3c I, que irá decorrer no 1.º semestre do ano letivo 2020/2021 na Faculdade de Ciências.

Ciências ULisboa associa-se ao maior evento mundial sobre inovação para a sustentabilidade - “The Planetiers World Gathering” - que terá lugar no Altice Arena entre 21 e 23 de outubro de 2020, sob os auspícios da

Fotografia de caminhantes numa montanha

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

Leitura e escrita são a base fundacional de todas as literacias e a condição primeira para o juízo compreensivo e crítico, o enriquecimento cultural, a formação estética e a memória individual e coletiva das sociedades.

Objectives: Evolutionary theory provides a framework for understanding all living systems.

Overview: Currently, climate changes or alterations are known to be reflected on the stable isotope ratios of Hydrogen, Nitrogen, Carbon, Oxygen and Sulphur present in atmospheric gas forms, fresh or ocean water, as well as in plants and animals and organi

Objectives: To introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Objectives: Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.

Objectives: Provide students with basic workflows, platforms and tools to increase reproducibility at all scientific levels.

Objectives: Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity.

Objectives: The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.

Objectives: Lack of fertile land to feed the exponentially growing population, insufficient water availability and quality, changes in the flow of nutrients through the bio-geo-cycles (especially N and P) and climate and land use changes are impacting ecosystem

Objectives: Symbiosis is a key strategy for life on Earth.

Objectives: The goal of this course is to provide to the participants with current and practical knowledge on urban ecology, including ecological and social aspects. It aims at providing an integrated approach on urban socio-ecological systems.

Objectives: Citizen science can be part of the larger process of engaging people in new forms of interaction in scientific research, challenging scientists and citizens whilst enlarging scientific knowledge and providing learning opportunities for all part

Objectives: This course aims at: 1) exploring how scientists can use social media as tools to enhance the communication of their research and the dialogue with society, and 2) discussing the differences that exist in the work of scientists and journalists

Objectives: This course will teach how to apply the SWAT eco-hydrological model to assess the impacts of climate and associated changes on water-soil-plant interactions, and consequences to water resources, soil erosion and nutrient cycles.

Objectives: Provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

Objectives: Provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Páginas