Ações de Formação Pedagógica para Docentes

Feedback em pequenos vídeos

Transmissão através de Videoconferência
Fotografia de professor a dar uma aula de ensino superior

“It’s the quality of the feedback rather than its existence or absence that determines its power” (Stiggins et al, 2004). Como docentes no Ensino Superior dar feedback aos alunos, quer formativo quer sumativo, oralmente ou por escrito, é uma tarefa quotidiana. A utilização de tecnologias simples como a gravação de pequenos vídeos aumenta a eficácia desta tarefa, enquanto potencia a conexão com os estudantes, tão necessária no tempo que vivemos. Neste workshop, iremos nomear caraterísticas de um feedback de qualidade, assim como identificar ferramentas que possibilitam a gravação do mesmo em pequenos vídeos.

Duração: 3 horas

Calendarização: 05 de fevereiro | 10h30-13h30

Modalidade de Formação: online

Custo da formação: gratuito

N.º mínimo de participantes: 5
N.º máximo de participantes: 35

Candidaturas de 27 de janeiro a 02 de fevereiro de 2021

10h30-13h30

Mathematical Logic Webinar, por Benedict Eastaugh (Munich Center for Mathematical Philosophy-LMU).

Mapa de Portugal e informações sobre os Censos 2021

Os Censos 2021 estão aí! Esteja atento à sua caixa de correio.

Imagem ilustrativa do evento

Sessão comemorativa do 110.º aniversário de Ciências ULisboa.

PhD in Informatics Seminar, por Fernando Alves.

Logótipo do ciclo de webinars, sobre um fundo branco

At AppEEL, we aim to advance the study of evolution from an inter- and transdisciplinary approach and to identify how biological evolutionary theories can be applied to the epistemological, sociocultural and linguistic domains.

Imagem ilustrativa do evento

A Jobshop Ciências está de volta!

Ponte Vasco da Gama, Lisboa

A conference directed for Postdocs, PhD and Master students of Lisbon Universities. PhD and Master students will present short communications about their current research work.

Imagem ilustrativa da ação de formação

Formação de Comunicação em Ciência(s), por Rita Ferreira (InnovPlantProtect, Gestora de Comunicação / NOVA FCSH-ITQB NOVA, Mestranda / Rede SciComPt, sócia).

Logótipo do projeto SOILdarity e dados do evento

The workshop aims to promote the discussion about the state of the art of women’s role in distinct realities and environments, how their visibility is increasing, as well as the main obstacles for the assumption of high-level responsibilities in modern and in traditional organizations and contexts.

This course aims to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R

This course aims to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Logótipo da iniciativa

"Património e divulgação em Paleontologia" é o tema escolhido para esta edição do EJIP.

A mostly practical course, offering an overview on different community ecology and macroecological methods and software.

Logótipo da conferência, sobre um fundo branco

THE meeting place for Mobility Management practitioners and experts all over Europe.

An overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets.

This course aims at enabling the participants to use different methods to measure the impacts of pollutants on ecosystems.

Título e data do evento

An overview of recent developments and applications of the algebraic and analytic theory of D-modules.

How to predict the three-dimensional structure of nucleic acid and proteins from their sequence and use the acquired knowledge to improve or create new methodologies in molecular biology research and diagnostics?

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

Welcome to an unique silicon for photovoltaics event in Lisbon!

Logótipo da Unite!

Summer School no âmbito da Rede UNITE! (University Network for Innovation, Technology and Engineering), de que faz parte a ULisboa, com inscrições a decorrer até 15 de maio de 2021.