Lisbon Webinar in Analysis and Differential Equations

A glimpse on the regularity theory for fully nonlinear equations

Sala 6.2.33, Ciências ULisboa (com transmissão via Zoom)

Por Edgard Pimentel (Universidade de Coimbra).

We discuss the very basics of fully nonlinear elliptic equations, in close connection with regularity results. The latter include the celebrated Krylov-Safonov and Evans-Krylov theorems and the fundamental developments in Caffarelli’s theory. We also put forward more recent advances, such as the smoothness of flat solutions and the partial regularity result. In face of this panorama, we present some of our recent contributions to the theory. It covers fractional regularity estimates, the use of the Harnack approach and the connection with free boundary problems. We conclude with a discussion of a few open questions and their main challenges.

The Lisbon Webinar in Analysis in Differential Equations is a joint iniciative of CAMGSD, CMAFcIO and GFM, three research centers of the University of Lisbon. It is aimed at filling the absence of face-to-face seminars and wishes to be a meeting point of mathematicians working in the field.

Transmissão via Zoom (pw: lisbonwade).

13h30-14h30

Lecture Course, por Herwig Hauser (Faculty of Mathematics, University of Vienna).

Titulo, dia, hora, local do evento e fotografia do orador

Encontro Scientia, por Sergio Chozas (cE3c - Environmental Stress & Functional Ecology).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Pedro Abreu (LIP / IST).

Lisbon Webinar in Analysis and Differential Equations, por Edgard Pimentel (Universidade de Coimbra).

Banner do evento, incluindo titulo/dia/hora/local e fotografia de passageiros de transportes públicos

Evento no âmbito do Ciclo de Conferências "Conversas à 6.ª", promovido pela redeMOV da Universidade de Lisboa.

Mathematical Logic Seminar, por Ana Borges (University of Barcelona).

Título do evento, inserido em composição de imagens alusivas ao cérebro e a puzzles

Um curso interdisciplinar dirigido a todos os que tenham interesse nas áreas de Neurociências e Filosofia.

Logótipo da ULisboa, sobre um fundo escuro e ondas sonoras

Submissão de propostas até 06 de fevereiro de 2023.

Symbiosis is a key strategy for life on Earth. Nevertheless, although many research groups have long been committed to the study of symbiosis, its definition and functioning are not fully understood, and its ecological role and relevance are still underestimated.

Este Workshop tem como objetivos divulgar a política de criação de materiais didáticos de Ciências ULisboa, bem como saber identificar e utilizar as licenças Criative Commons.

Este Workshop tem como objetivo dar a conhecer os Recursos Educacionais Abertos e como tirar proveito desse recurso.

Título, resumo, data e horário do evento, acompanhados de logótipo das entidades organizadoras e de fotografia de plantas

Um workshop essencial para todos os que cuidam de plantas ornamentais.

This 5-day course offers to the participants a light microscopy course focusing on fluorescence microscopy techniques applied to the detection of proteins and glycans in tissue samples and cell cultures.

Titulo, dia, hora e local do evento, acompanhados de fotografias dos oradores

O que acontece quando os temas comentados nos media são controversos e os/as investigadores/as sofrem comentários negativos nos media ou online, ou mesmo ameaças? O que pode ou deve o investigador fazer? E como podem também apoiá-lo a sua instituição e os comunicadores que com ele/a trabalham?

Reflexo do pôr-do-sol nas águas do rio Tejo

Call for Proposals: Multi-Year Projects and Events.

Título, data, hora, local e logótipos das entidades promotoras do evento

In this panel discussion we will compare scientific research processes in Portugal and the US.

Fotografia da Praça do Comércio, em Lisboa

Candidaturas ao prémio (versões preliminares dos artigos) até 28 de fevereiro de 2023.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), through their engagement and participation in citizen science activities.

Estudante a trabalhar em frente ao computador

A ULisboa irá atribuir 30 bolsas de doutoramento no âmbito da European University Unite!

A 19 de abril de 2023 celebra-se o 112.º aniversário da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

This year our motto is "Reinventing Science, for yourself and others”.

BioISI Research Seminar, por Margarida Gama-Carvalho (BioISI/Ciências ULisboa).

The objective of this course is to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

The objective of this course is to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity. This includes the selection of functional traits and calculation of Functional Diversity Indexes.