From elliptic islands to hyperbolic waves

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday

PUC-Rio / UFRJ, Rio de Janeiro - Brasil

This event, consisting of an international conference on Dynamical Systems and a special edition of the EDAÍ seminar, celebrates Pedro Duarte's 60th birthday by focusing on his research interests.

Fotografia de Pedro Duarte
Pedro Duarte

The main topics covered in this meeting are: the standard map with its challenges, including the existence of elliptic islands; isospectral reduction theory and stationary measures on infinite graphs; hyperbolic billiards; statistical properties of linear cocycles presenting hyperbolic waves, as well as positivity and continuity of their Lyapunov exponents; the study of ergodic Schrödinger operators in mathematical physics.

The (spectral) gap between the two-day conference at the beginning of the week and the one-day EDAÍ seminar (a traditional carioca event in dynamics) at the end of the week, will allow speakers and participants to collaborate with local researchers.

Dates:

• The conference: 29 and 30 August 2022, from 10:00 to 18:00
  • The EDAÍ seminar: 02 September 2022, from 10:00 to 18:00

Registration:

• In order to help the organizers with the practicalities of the event, all participants have to register in advance.

Mathematical Logic Seminar, por Ana Borges (University of Barcelona).

Banner do evento, incluindo titulo/dia/hora/local e fotografia de passageiros de transportes públicos

Evento no âmbito do Ciclo de Conferências "Conversas à 6.ª", promovido pela redeMOV da Universidade de Lisboa.

Symbiosis is a key strategy for life on Earth. Nevertheless, although many research groups have long been committed to the study of symbiosis, its definition and functioning are not fully understood, and its ecological role and relevance are still underestimated.

Logótipo da ULisboa, sobre um fundo escuro e ondas sonoras

Submissão de propostas até 06 de fevereiro de 2023.

Título do evento, inserido em composição de imagens alusivas ao cérebro e a puzzles

Um curso interdisciplinar dirigido a todos os que tenham interesse nas áreas de Neurociências e Filosofia.

Este Workshop tem como objetivos divulgar a política de criação de materiais didáticos de Ciências ULisboa, bem como saber identificar e utilizar as licenças Criative Commons.

Este Workshop tem como objetivo dar a conhecer os Recursos Educacionais Abertos e como tirar proveito desse recurso.

Título, resumo, data e horário do evento, acompanhados de logótipo das entidades organizadoras e de fotografia de plantas

Um workshop essencial para todos os que cuidam de plantas ornamentais.

This 5-day course offers to the participants a light microscopy course focusing on fluorescence microscopy techniques applied to the detection of proteins and glycans in tissue samples and cell cultures.

Titulo, dia, hora e local do evento, acompanhados de fotografias dos oradores

O que acontece quando os temas comentados nos media são controversos e os/as investigadores/as sofrem comentários negativos nos media ou online, ou mesmo ameaças? O que pode ou deve o investigador fazer? E como podem também apoiá-lo a sua instituição e os comunicadores que com ele/a trabalham?

Reflexo do pôr-do-sol nas águas do rio Tejo

Call for Proposals: Multi-Year Projects and Events.

Título, data, hora, local e logótipos das entidades promotoras do evento

In this panel discussion we will compare scientific research processes in Portugal and the US.

Fotografia da Praça do Comércio, em Lisboa

Candidaturas ao prémio (versões preliminares dos artigos) até 28 de fevereiro de 2023.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), through their engagement and participation in citizen science activities.

Estudante a trabalhar em frente ao computador

A ULisboa irá atribuir 30 bolsas de doutoramento no âmbito da European University Unite!

A 19 de abril de 2023 celebra-se o 112.º aniversário da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

This year our motto is "Reinventing Science, for yourself and others”.

BioISI Research Seminar, por Margarida Gama-Carvalho (BioISI/Ciências ULisboa).

The objective of this course is to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

The objective of this course is to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity. This includes the selection of functional traits and calculation of Functional Diversity Indexes.

Logótipo do evento

The Symposium will gather the latest research on changes in marine connectivity under anthropogenic pressures.

The course provides essential skills and knowledge that enable the participants to develop climate change adaptation strategies.

The objective of this course is to provide participants with basic knowledge on a) the fundamental aspects of experimental design and b) workflows, platforms and tools to increase reproducibility at all scientific levels.

In this course we will provide advanced hands-on training on some of the most used technological tools in field biology.