Cursos Avançados cE3c 2018/2019

FCUL, Lisboa
Cursos Avançados cE3c 2018/2019
cE3c

Phylogenetics is one of the scientific areas of Biology that has grown fast and evolved in methodological terms in the last years. Its applications go from the studies of the evolution of species and populations to the least expected, as the study of the origin of the AIDS virus or seasonal cycles of the flu. The course is aimed at students and professionals that intend to get started in phylogenetic analysis as well as researchers already with some experience wanting to deepen or update their knowledge in the field. The course consists of theoretical classes as well as hands-on practical sessions using software. Participants are encouraged to bring their own sequence data for analysis.

Date: January 28th, 2019 to February 1st, 2019
Deadline for Applications: January 11th, 2019

Por Michael Stech (Naturalis Biodiversity Center, P.O. Box 9517, 2300 RA Leiden, The Netherlands).

Por Tânia Marques e Diana Pimentel (BioSYS PhD Program).

An integrative approach to tissue-specific effects of miRNA regulatory networks - Tânia Marques

Intensive course "Adaptive Management of Risks and Vulnerability: Introduction to the MARISCO methodology"

In this workshop participants will learn about MARISCO, a transparent and participatory approach that takes adaptation to climate change into account.

Por Henrique Leitão (CIUHCT, Faculdade de Ciências da ULisboa).

Sobre os modelos matemáticos para o movimento dos planetas.

Contribuição para a construção de uma infraestrutura sólida de medições químicas, numa ação a decorrer nos dias 19 e 20 de março de 2019.

Formações Horta FCUL 2019

Por Carlos Antunes (Instituto Dom Luiz, FCUL).

Ciências na feira Unlimited Future (Porto)

A feira Unlimited Future conta, uma vez mais, com a presença da Faculdade de Ciências, entre outras instituições.

Por Chase Austyn Brisbois (Department of Materials Science and Engineering, Northwestern University, USA).

Por Pierre Ibisch (Eberswalde University for Sustainable Development, Germany).

The seminar follows the growing commitment of Higher Education Institutions (HEI) to sustainability in a c

60 Minutos de Ciência "Pergunta o lobo: Para vocês, o que sou eu?"

O lobo é uma das espécies cuja área de distribuição mundial foi fortemente reduzida. Os mitos que desde sempre estiveram associados a este predador, criaram no imaginário coletivo a ideia de que a espécie era indesejável, e o melhor para o homem era exterminá-la.

Por Susana Custódio (Departamento de Engenharia Geográfica, Geofísica e Energia - Ciências ULisboa / Instituto Dom Luiz - ULisboa).

Conferências CIUHCT "O espetáculo de uma doença colonial"

As Conferências do CIUHCT são um ciclo de palestras organizado anualmente pelo CIUHCT acerca de assuntos de História das Ciências e da Tecnologia.

Sinopse:

Workshops ScienceIN2Business "Da Ideia ao Negócio"

O 2.º workshop do ScienceIN2Business vai percorrer o caminho do empreendedor desde a ideia até à criação do negócio.

Curso de formação avançada "Direito Agrário e Sustentabilidade"

Num país tradicionalmente agrícola que redescobre a mais-valia do sector agrário para o crescimento sustentável da economia, a Formação Avançada em Direito Agrário e Sustentabilidade tem por objetivo principal colmatar a lacuna observada de ausência, no plano nacional, de uma f

Por Gregory Berkolaiko (Texas A&M University).

Ivo Manuel Tavares Costa defende a tese "Técnica de Cristalização de silício por zona fundida Elétrica".

Seminário "ECONICS, solutions inspired by ecological systems"

ECONICS proposal is the application of the understanding of complex systems theory and scaled ecosystem dynamics, to practical problems in sustainable management of ecosystems.

School and Symposium "Data Science in (Astro)Particle Physics and Cosmology: the Bridge to Industry"

LIP, University of Minho, IDPASC and the COST action g2net are organizing a school on Data Science in (Astro)Particle Physics and Cosmology, targeted at PhD and MSc students, as well as at researchers from diff

Por Pedro Pinto (Faculdade de Ciências, CMAFcIO, Universidade de Lisboa).

As provas, requeridas por Miguel Centeno da Costa Ferreira Brito, decorrem nos dias 25 e 26 de março de 2019.

No dia 26 de março, será apreciado o sumário do seminário/lição com o título "Potencial solar da cidade".

CiclOficina da FCUL

Conhecem todas as vossas soft skills?

Este é um workshop que vos vai permitir explorar diferentes estratégias de comunicação e de presença. Criem impacto e atinjam melhores resultados na vossa vida profissional com esta formação.