AQUA Final Conference

Anfiteatro da FCiências.ID
Logótipo do projeto e informações sobre o evento

The AQUA final conference is the concluding event of the Horto Aquam Salutarem research project, financed by Fundação para a Ciência e a Tecnologia (PTDC/HAR-HIS/28627/2017). It will be held in Lisbon, on 26th and 27th of September 2022. The conference will be held at the Faculty of Sciences of the University of Lisbon.

The main objective is to present achievements and actively discuss, within an interdisciplinary context, the topic of water from a historical-scientific and historical-technological perspective.

Registration

Banner do evento

Talk @LASIGE, por Bruno Loff (Faculdade de Ciências, Universidade do Porto).

Logótipo do evento

The main goal of this annual conference is to expose students, engineers, scientists and the overall academic and scientific communities to the greatest recent advances in the fields of Technology, Health and Biomedical Engineering taking place in some of the most prestigious research institutions.

Banner do evento

Visionamento do filme "A Febre das Partículas", seguido de debate.

Seminário no âmbito da unidade curricular “Impacto Ambiental e Análise de Ciclo de Vida”, por Paulo Silva (Valorpneu).

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

Seminário do Centro de Física Teórica e Computacional, por Daniel Passos

(CFTC, Lisbon University).

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por James Ladyman (University of Bristol).

Logótipo da iniciativa, sobre imagem alusiva à cibersegurança

A ciência rege-se por diferentes escalas de tempo. Diferentes áreas do conhecimento estudam processos a diferentes escalas: dos nanossegundos aos milhões de anos. Quais são os Andamentos da Ciência?

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 - registration now available!