1st PhD Student Meeting - Biology and Ecology of Global Changes

Sala 6.2.56, FCUL, Lisboa

The ‘Biology and Ecology of Global Changes’ PhD programme is a postgraduate international programme involving the Universities of Aveiro and Lisbon, supported by the Foundation for Science and Technology and with the collaboration of CESAM - the Centre for Environmental and Marine Studies.

The main objectives of the Programme are centred in global changes issues, including the understanding of the impact of global changes in living organisms and ecosystems, taking into account current scenarios and projections. Students are enrolled in five areas of specialization: Tropical Biology and Ecology, Marine Biology and Ecology, Ecology and Functional Biodiversity, Ecological and Evolutionary Genomics, Environmental Biology and Health.

The meeting will be held on the 25th of October in the Faculty of Science of the University of Lisbon. This is the first meeting involving BEAG PhD students of both the University of Aveiro and the Faculty of Sciences of the University of Lisbon. Its main aim is to offer students an opportunity to present their work, to be involved in scientific discussions, to establish new research connections and to network and enjoy each other company.

Cartaz do "1st PhD Student Meeting - Biology and Ecology of Global Changes"

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications.

Seminário de Lógica Matemática, por Bruno Jacinto (Universidade de Lisboa).

Seminário de Formação Avançada em Jardins, Paisagens e Ambiente, por Daniela Araújo e Mauro Nascimento (Museu de Lisboa | EGEAC).

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Anna Ciaunica (CFCUL/GI2).

Research at the Faculty of Sciences

Participation is free but prior registration is suggested.

Seminário conjunto do Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa e do Centro de Matemática Computacional e Estocástica, por Kristen Campbell (University of Colorado Anschutz Medical Campus, USA).

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

A iniciativa conta com o apoio do Centro Interuniversitário de História das Ciências e da Tecnologia.

Encontro Scientia, por Rui A. P. Perdigão (EChanges - Chair Professor and Head of the Met Institute for Complex System Science, Vienna, Austria / NORA Climate Dynamics and Complexity Chair, Vienna, Austria & Princeton NJ USA / CCIAM coordinator at cE3c, Lisboa, Portugal).

Hi-Phi Seminar, por Nathalie Gontier (Ciências ULisboa, CFCUL) e Luís Tirapicos (Ciências ULisboa, CIUCHT).

Geometry Webinar, por Giosuè Muratore (CMAFcIO).

Logótipo da IAESTE, sobre uma fotografia da cidade de Edimburgo

Candidaturas online de 01 a 31 de outubro 2021.

Imagem alusiva ao Concerto e Conferência

Concerto e conferência pela Orquestra Metropolitana de Lisboa.

Encontro Scientia, por Maria Amélia Martins Loução (PSE - cE3c).

Imagem ilustrativa do programa, acompanhada do respetivo título

Um programa de aceleração de ideias e negócios, promovido pela redeSaúde, com candidaturas até 15 de outubro de 2021.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.

This course aims to evidence the importance of natural history collections for the study of biodiversity, to show new tools and approaches to extract and disseminate biodiversity data from natural history collections and to increase awareness of young researchers for the scientific and cultural value of Natural History Museums.

Conversa com Galopim de Carvalho.

EvoS aims at turning evolutionary theory into a common language to areas that pertain to the natural world, including human affairs.

Fotografia de plantas

Pre-proposals submission until 30 November 2021, 15:00 CET(local time in Brussels).