1st PhD Student Meeting - Biology and Ecology of Global Changes

Sala 6.2.56, FCUL, Lisboa

The ‘Biology and Ecology of Global Changes’ PhD programme is a postgraduate international programme involving the Universities of Aveiro and Lisbon, supported by the Foundation for Science and Technology and with the collaboration of CESAM - the Centre for Environmental and Marine Studies.

The main objectives of the Programme are centred in global changes issues, including the understanding of the impact of global changes in living organisms and ecosystems, taking into account current scenarios and projections. Students are enrolled in five areas of specialization: Tropical Biology and Ecology, Marine Biology and Ecology, Ecology and Functional Biodiversity, Ecological and Evolutionary Genomics, Environmental Biology and Health.

The meeting will be held on the 25th of October in the Faculty of Science of the University of Lisbon. This is the first meeting involving BEAG PhD students of both the University of Aveiro and the Faculty of Sciences of the University of Lisbon. Its main aim is to offer students an opportunity to present their work, to be involved in scientific discussions, to establish new research connections and to network and enjoy each other company.

Cartaz do "1st PhD Student Meeting - Biology and Ecology of Global Changes"

Logótipo do EVM 2024

Por Jean-Baptiste Casteras (DM Ciências ULisboa e CMAFcIO).

Chegou a hora: os participantes do Programa Ser Cientista vão apresentar os projetos que desenvolveram ao longo de uma semana, acompanhados por docentes e investigadores de CIÊNCIAS. E todos podem assistir!

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

Um evento de reunião da comunidade nacional nas diversas vertentes da informática, com a ambição de ser o fórum de eleição para a divulgação, discussão e reconhecimento de trabalhos científicos.

Imagem do evento

Extended enrolement date until July 12th.

Are you ready for this year's edition?

Imagem do evento - título, local e data do evento

Investigação Ecológica ao Serviço da Conservação

A leading venue for presenting and discussing the latest research, industrial practice and innovations in dependable and secure computing.