1st PhD Student Meeting - Biology and Ecology of Global Changes

Sala 6.2.56, FCUL, Lisboa

The ‘Biology and Ecology of Global Changes’ PhD programme is a postgraduate international programme involving the Universities of Aveiro and Lisbon, supported by the Foundation for Science and Technology and with the collaboration of CESAM - the Centre for Environmental and Marine Studies.

The main objectives of the Programme are centred in global changes issues, including the understanding of the impact of global changes in living organisms and ecosystems, taking into account current scenarios and projections. Students are enrolled in five areas of specialization: Tropical Biology and Ecology, Marine Biology and Ecology, Ecology and Functional Biodiversity, Ecological and Evolutionary Genomics, Environmental Biology and Health.

The meeting will be held on the 25th of October in the Faculty of Science of the University of Lisbon. This is the first meeting involving BEAG PhD students of both the University of Aveiro and the Faculty of Sciences of the University of Lisbon. Its main aim is to offer students an opportunity to present their work, to be involved in scientific discussions, to establish new research connections and to network and enjoy each other company.

Cartaz do "1st PhD Student Meeting - Biology and Ecology of Global Changes"

Speaker: Gernot Eichmann (LIP).

A iniciativa visa dar a conhecer a investigação que se faz no LASIGE / Departamento de Informática de Ciências ULisboa e consiste num conjunto de apresentações de 15 minutos cada, onde os docentes e investigadores do departamento apresentam os tópicos de investigação em qu

As candidaturas ao Módulo de Intercâmbio EIT Health, 4.ª Edição, já abriram.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa relativo ao novo Coronavírus (COVID-19).

Speaker: Lucio Boccardo (Università di Roma La Sapienza).

To get access to the password, please register on the website or contact one of the organizers.

Objectives: provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Apresentações de João Cordovil (Centro de Filosofia das Ciências da Universidade de Lisboa / Ciências ULisboa) e Diana Barbosa (Comcept - Comunidade Céptica Portuguesa).

Face à emergência da pandemia da COVID-19, a 6.ª edição da Escola de Verão de Energia da Faculdade de Ciências da ULisboa, prevista para 6 a 10 de julho de 2020, será adiada para data a definir em 2021.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (CO

Candidaturas a decorrer até ao dia 15 de julho de 2020.

IN3+  | Um Milhão para a Inovação.

O prémio IN3+ destina-se a todos os investigadores pertencentes às entidades que integram a Rede Inovação INCM.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (COVID-1

New date: September 14th-16th, 2020.

Ciências ULisboa associa-se ao maior evento mundial sobre inovação para a sustentabilidade - “The Planetiers World Gathering” - que terá lugar no Altice Arena entre 21 e 23 de outubro de 2020, sob os auspícios da

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

New date: 30 August - 03 September 2021.

This conference is the 22nd in the series of triennial conferences which bring together the Particle and Nuclear Physics communities.