Research in Human Media Interaction

Human Media Interaction (HMI) Group
Faculty of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science
Department of Computer Science, University of Twente

Short bio: I received my Ph.D. in mathematics from the University of Utrecht in 1986. After that I was a NWO research fellow at MIT for one year after which I became a post-doc at the University of Groningen. In 1989 I was appointed as assistant professor at the Faculty of Computer Science at the University of Twente. After a journey through several computer science research fields such as formal verification techniques for concurrent programs, language technology and neural networks I found my niche in Applied Machine Learning. My current research topics involves a data driven approach to Human Behavior Detection & Understanding and Brain Computer Interfacing.
My teaching activities include, among other things, courses in Artificial Intelligence, Machine Learning and Brain Computer Interfacing.

Short Abstract: After introducing the University of Twente and the Research Centre CTIT I will give an overview of our research in Human Media Interaction. At the end I will focus on the research in Brain Computer Interfaces and Touch.

IBEB - Instituto de Biofísica e Engenharia Biomédica

Uma história divertida para os mais novos, cuja venda reverte 1€ para o Grupo Lobo.

Pormenor do catálogo da Mostra Bibliográfica

Mostra bibliográfica disponível de 03 de outubro a 30 de novembro de 2022.

Cartaz do evento

À conversa com Mário Felício, ex-aluno da Licenciatura em Bioquímica de Ciências ULisboa, atualmente a trabalhar na consultora Deloitte.

Fotografia de alunos de Ciências ULisboa

03 de outubro, Sala 6.1.36, pelas 15h00.

Banner do evento

Celebrando o início de um novo Ano Académico, esta sessão solene é um importante marco na vida académica da ULisboa e junta toda a sua Comunidade.

Geodiversidade

Palestra no âmbito das comemorações do Dia Internacional da Geodiversidade, por Carlos Marques da Silva (DG Ciências ULisboa).

This colloquium seeks to debate ideas from the arts, humanities and sciences on the process of empathy.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Banner do evento

No dia 6 de outubro, a ULisboa dá as boas-vindas aos seus estudantes na Cidade Universitária!

Banner do evento

Talk @LASIGE, por Bruno Loff (Faculdade de Ciências, Universidade do Porto).

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 for the 4th edition of Ciências Research Day.