Programa Doutoral BioSys

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento prolongadas até 31 de outubro de 2017.

Mais informações disponíveis na página do Programa Doutoral.

The Biosystems & Integrative Sciences Institute (BioISI), is a new research institute established in 2015 devoted to integrative sciences, biological and biomedical research. Our main assets are excellence, innovation, originality and cooperation. BioISI had been evaluated as excellent and the best fully public Portuguese institute in the field of integrative sciences by an international peer-review panel.

We are currently seeking highly motivated candidates for 11 research fellowship for our PhD programme BioSys.

BioSYS is an international PhD programe in Systems Biology and Integrative Sciences. The candidates will have the opportunity to work in a dynamic and interdisciplinary environment and to develop her/his skills on the BioSys PhD programe by lerning and collaborating with all our national and international partners. The BioISI has an excellent track record of leverage transition of highly qualified individuals for private stakeholders. Net salary will be 980€ (monthly) or 1710€ (when abroad), additional information regarding application can be found here. Further questions can be addressed to Simão Luz (Biosysinfo@fc.ul.pt)

O concerto conta com a presença da Orquestra Académica da Universidade de Lisboa, do Coro da Universidade de Lisboa, do Coro de Câmara do Instituto Gregoriano de Lisboa e do Coro Essence Voices.

Por Imme Van Den Berg (Universidade de Évora).

Por César Rodrigo (Academia Militar, CMAF-CIO, CINAMIL).

Esta sessão conta com a participação de Cristina Branquinho (Ce3c, FCUL),  Luísa Nogueira (CCDR-LVT), Jorge Maia Alves (FCUL), André Borges (aluno FCUL) e moderados por Ricardo Trigo (IDL, FCUL).

Por Fernando Buitrago (IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço).

Criado no seguimento do ciclo de oficinas Leguminosas no Ponto!, este livro  representa o culminar de um ano de consciencialização coordenado pelo MUHNAC-ULisboa para os benefícios e potencialidades das leguminosas secas em Portugal e no mundo.

Marta Carrilho defende a dissertação "Development of an Exoskeleton Model in a Neurorehabilitation Perspective".

Por Bruno Sousa (University of Cincinnati).

Catarina Pereira Rodrigues da Venda defende a dissertação “Análise da presença de variáveis mediadoras”.

Por Jean-Éric Pin (Institut de Recherche en Informatique Fondamentale, CNRS et University Paris-Diderot).

André Lourenço Gonçalves defende a dissertação "Inclusion of biology in treatment planning for proton therapy".

Tomás Ferreira defende a dissertação "Computer aided method for 3D assessment of the lower limb alignment for orthopedic surgery planning".

The aim of this mini-symposium is to promote interactions among students, teachers and researchers.

O horário de atendimento ao público de algumas unidades será alterado durante o período do Natal e Ano Novo:

Ivana Bosnic Coelho defende a tese "Nearshore sedimentary dynamics in a wave-dominated coast".

Patrícia de Jesus Gonçalves defende a tese "Structure and biology of the southern component of blue whiting (Micromesistius poutassou) population in Northeast Atlantic".

De 1 a 31 de dezembro, candidate-se a um período de estudos ou estágio.

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento até 05 de janeiro de 2018.

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento prolongadas até 08 de janeiro de 2018.

A Universidade de Lisboa promove mais um concurso para a atribuição de Bolsas de Doutoramento.

Formalize a sua candidatura de 12 de dezembro de 2017 a 09 de janeiro de 2018.

Por Liliana Apolinário (LIP, IST).

Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity.

During recent decades we have witnessed a great development of bioinformatics that has led to the accumulation of a huge amount of biological information.

Beatriz Ferraz Marreiros defende o trabalho de projeto "Uma visão sobre uma forma de retenção de clientes nos seguros automóveis".

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.