Programa Doutoral BioSys

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento prolongadas até 31 de outubro de 2017.

Mais informações disponíveis na página do Programa Doutoral.

The Biosystems & Integrative Sciences Institute (BioISI), is a new research institute established in 2015 devoted to integrative sciences, biological and biomedical research. Our main assets are excellence, innovation, originality and cooperation. BioISI had been evaluated as excellent and the best fully public Portuguese institute in the field of integrative sciences by an international peer-review panel.

We are currently seeking highly motivated candidates for 11 research fellowship for our PhD programme BioSys.

BioSYS is an international PhD programe in Systems Biology and Integrative Sciences. The candidates will have the opportunity to work in a dynamic and interdisciplinary environment and to develop her/his skills on the BioSys PhD programe by lerning and collaborating with all our national and international partners. The BioISI has an excellent track record of leverage transition of highly qualified individuals for private stakeholders. Net salary will be 980€ (monthly) or 1710€ (when abroad), additional information regarding application can be found here. Further questions can be addressed to Simão Luz (Biosysinfo@fc.ul.pt)

Sonhos: A noite em quatro tons

O Coro da Universidade de Lisboa apresenta Sonhos - A noite em quatro tons, um concerto virtual dividido em quatro momentos que vão trazer música às noites de sábado de Agosto.

Sonhos: A noite em quatro tons

Este encontro científico visa dar a conhecer o trabalho dos membros do Centro de Matemática, Aplicações Fundamentais e Investigação Operacional (CMAFcIO), bem como o de colegas de áreas afins pertencentes a outras Unidades de Investigação e promover, na medida do possível, a in

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

New date: September 14th-16th, 2020.

O principal objetivo desta iniciativa centra-se em atrair fotógrafos profissionais e amadores a submeter trabalhos de excelência produzidos em Portugal e nos países africanos de língua oficial portuguesa (PALOP) e fomentar práticas de observação, conhecimento e registo através

O cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais está mais uma vez a organizar o Seminário cE3c I, que irá decorrer no 1.º semestre do ano letivo 2020/2021 na Faculdade de Ciências.

Ciências ULisboa associa-se ao maior evento mundial sobre inovação para a sustentabilidade - “The Planetiers World Gathering” - que terá lugar no Altice Arena entre 21 e 23 de outubro de 2020, sob os auspícios da

Fotografia de caminhantes numa montanha

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

Leitura e escrita são a base fundacional de todas as literacias e a condição primeira para o juízo compreensivo e crítico, o enriquecimento cultural, a formação estética e a memória individual e coletiva das sociedades.

Objectives: Evolutionary theory provides a framework for understanding all living systems.

Overview: Currently, climate changes or alterations are known to be reflected on the stable isotope ratios of Hydrogen, Nitrogen, Carbon, Oxygen and Sulphur present in atmospheric gas forms, fresh or ocean water, as well as in plants and animals and organi

Objectives: To introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Objectives: Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.

Objectives: Provide students with basic workflows, platforms and tools to increase reproducibility at all scientific levels.

Objectives: Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity.

Objectives: The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.

Objectives: Lack of fertile land to feed the exponentially growing population, insufficient water availability and quality, changes in the flow of nutrients through the bio-geo-cycles (especially N and P) and climate and land use changes are impacting ecosystem

Objectives: Symbiosis is a key strategy for life on Earth.

Objectives: The goal of this course is to provide to the participants with current and practical knowledge on urban ecology, including ecological and social aspects. It aims at providing an integrated approach on urban socio-ecological systems.

Objectives: Citizen science can be part of the larger process of engaging people in new forms of interaction in scientific research, challenging scientists and citizens whilst enlarging scientific knowledge and providing learning opportunities for all part

Objectives: This course aims at: 1) exploring how scientists can use social media as tools to enhance the communication of their research and the dialogue with society, and 2) discussing the differences that exist in the work of scientists and journalists

Objectives: This course will teach how to apply the SWAT eco-hydrological model to assess the impacts of climate and associated changes on water-soil-plant interactions, and consequences to water resources, soil erosion and nutrient cycles.

Objectives: Provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

Objectives: Provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.