Data Science Seminars

Statistics applied to fisheries - two case studies

Sala 6.2.44, Ciências ULisboa

Por Iúri Correia (DEIO, Ciências ULisboa).

Statistical methodologies have a very wide range of applications. With the increasing influx of data along with the need of detailed and robust information to aid decision making processes, statistical analyses are a great guide for the unseen. Here, two short case studies related with Portuguese fisheries will be presented. The first involves estimating the spatial distribution of Raja undulata along the southeast coast of Portugal. A marked point process spatial model was fitted resorting to INLA. The second case study will concern about studying the long-term population dynamics of the Pagellus bogaraveo. Through simulation starting from observed data, one can better understand different scenarios depending on the parameters, namely the survival probability and the fishing pressure.

Bio: Iúri J. F. Correia is a Biostatistician MSc with a Biology degree. His main interests lie within the application of statistical methodologies overall, especially with spatial statistics and environment. Learning and teaching are two concepts that have been constantly in sight during his academic career as well as in the future. Previous work with the Centre of Statistics and its Applications led him to currently pursue a Statistics and Probability PhD student at the Faculty of Sciences of the University of Lisbon.

Departamento de Informática | Ciências ULisboa

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Jonathan Hollar (LIP).

This colloquium seeks to debate ideas from the arts, humanities and sciences on the process of empathy.

Neuroscience and Neuromodeling Seminar, por Athanasios Vourvopoulos (LaSEEB, ISR, IST-ULisboa).

Banner do evento

No dia 6 de outubro, a ULisboa dá as boas-vindas aos seus estudantes na Cidade Universitária!

Geodiversidade

Palestra no âmbito das comemorações do Dia Internacional da Geodiversidade, por Carlos Marques da Silva (DG Ciências ULisboa).

Banner do evento

Celebrando o início de um novo Ano Académico, esta sessão solene é um importante marco na vida académica da ULisboa e junta toda a sua Comunidade.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Banner do evento

Talk @LASIGE, por Bruno Loff (Faculdade de Ciências, Universidade do Porto).

Logótipo do evento

The main goal of this annual conference is to expose students, engineers, scientists and the overall academic and scientific communities to the greatest recent advances in the fields of Technology, Health and Biomedical Engineering taking place in some of the most prestigious research institutions.

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por James Ladyman (University of Bristol).

Logótipo da iniciativa, sobre imagem alusiva à cibersegurança

A ciência rege-se por diferentes escalas de tempo. Diferentes áreas do conhecimento estudam processos a diferentes escalas: dos nanossegundos aos milhões de anos. Quais são os Andamentos da Ciência?

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 for the 4th edition of Ciências Research Day.