Effective Methods for Advanced PCB Routing

LIP, Av. Gama Pinto, n.º 2 piso 3, Lisboa

Por Miguel Ferreira (LIP).

Most of us are familiar with Moore’s Law that predicts that the number of transistors in an Integrated Circuits (IC) would double every 2 years. This made possible to create ICs that can replace thousands (and more) transistors, and thereby increasing the speed and performance but also increasing the heat dissipation.

Efficiency and power consumption concerns drove the operation voltage to go lower. As voltage drops, the size and pitch can be reduced, allowing the pin count and density to be increased. All these factors can create big challenges, but also interesting solutions. In this presentation, advanced routing techniques will be presented to address high-speed concerns, routing requirements, and improving reliability and quality on complex designs.

LIP - Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas

BioISI Research Seminar, por Sophie Jackson (University of Cambridge, UK).

Seminário Helena Avelar de Astronomia e Astrologia Antiga, por Dorian Gieseler Greenbaum (University of Wales Trinity St David).

Imagem ilustrativa do evento (saúde e medicina)

A participação nos eventos é gratuita, mediante inscrição prévia.

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Louis D'Eramo (CERN).

Encontro Scientia, por Pedro Pinho (EChanges - cE3c).

Universidade de Lisboa

Nesta feira, os estudantes terão a oportunidade de conhecer a ULisboa, ouvir e interagir com oradores que fazem parte da nossa Universidade e esclarecer todas as suas dúvidas sobre como vir estudar para Portugal.

We are living through a new phase in human development where much of everyday life – at least in the most technologically developed parts of the world – has come to depend upon our interaction with “smart” artefacts.

Logótipo do consórcio e imagem de pessoa a usar máscara

2.ª Conferência Anual Lisbon Living + tem como objetivo reunir a academia, a saúde, a sociedade e os setores de inovação e tecnologia para analisar os impactos da pandemia COVID-19 em Portugal e recolher lições para o futuro.

Logótipo dos 100 anos da criação da licenciatura em Engenharia Geográfica/Geoespacial

A participação no evento é gratuita, mediante inscrição obrigatória até 12 de outubro de 2021.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications.

Seminário de Lógica Matemática, por Bruno Jacinto (Universidade de Lisboa).

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Anna Ciaunica (CFCUL/GI2).

Seminário conjunto do Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa e do Centro de Matemática Computacional e Estocástica, por Kristen Campbell (University of Colorado Anschutz Medical Campus, USA).

Research at the Faculty of Sciences

Participation is free but prior registration is suggested.

Hi-Phi Seminar, por Nathalie Gontier (Ciências ULisboa, CFCUL) e Luís Tirapicos (Ciências ULisboa, CIUCHT).

Geometry Webinar, por Giosuè Muratore (CMAFcIO).

Logótipo da IAESTE, sobre uma fotografia da cidade de Edimburgo

Candidaturas online de 01 a 31 de outubro 2021.

Imagem alusiva ao Concerto e Conferência

Concerto e conferência pela Orquestra Metropolitana de Lisboa.

Imagem ilustrativa do programa, acompanhada do respetivo título

Um programa de aceleração de ideias e negócios, promovido pela redeSaúde, com candidaturas até 15 de outubro de 2021.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.