Symposium

A decade integrating biology (in) research and training

10 years of the Master in Evolutionary and Developmental Biology

Sala 6.1.36, FCUL, Lisboa

The aim of this mini-symposium is to promote interactions among students, teachers and researchers. We will discuss current opportunities and challenges in Evolutionary and Developmental Biology research, focusing on the science that BED Master students are undertaking, acknowledging their career paths over the past decade.

We will have sessions of selected talks and posters from submitted abstracts by our students, and five invited talks from experts in the field, which are collaborators or past students from the BED Master:

• Bernard Roelen, collaborator (Utrecht University, Netherlands)
  • Emília Santos, alumna (University of Cambridge, UK)
  • Leonor Rodrigues, alumna (FCUL)
  • Luísa Figueiredo, collaborator (IMM, Lisboa)
  • Miguel Almeida, alumnus (University of Mainz, Germany)

Registration here: until 4th December.

Abstract submission hereuntil 27th November.

Ficção Científica, Inteligência Artificial e o futuro da humanidade (e dos robôs) estarão em debate na conversa “Olhares sobre 2001: Odisseia no Espaço de Arthur C. Clarke".

Maria Salomé Coimbra Carmelo defende a dissertação "Data Mining applied to Neurorehabilitation Data".

Queres desenvolver as tuas competências linguísticas? Gostarias de conhecer pessoas de várias nacionalidades? Estás à procura de um parceiro tandem para aprender uma nova língua?

Participa no 1.º Encontro Tandem em Ciências!

Diogo Miguel Branco Silva defende a dissertação "PIQL-Interfaces Persuasivas para uma Vida Saudável".

João Miguel Mendes dos Reis defende a dissertação "American Options under Stochastic Volatility via a Transformation Procedure".

Nuno Ricardo Raimundo Silva defende a dissertação "A CFO-based model of coningent claims with jump risk".

Patrick Tony Lapa Joaquim defende a dissertação "Avaliação de opções com séries de Fourier".

Inês da Silva Pinto Campos defende a dissertação "Trigonometria: encantos e recantos de uma abordagem didática".

Joana Correia Pinto defende a dissertação "Desenvolvimento Aplicacional CRM em Modelo Cloud".

Por Gabriela Gomes (Liverpool School of Tropical Medicine, UK / Centro de Investigação em Biodiversidade e Recursos Genéticos, Universidade do Porto).

Raquel Maria Vicente Filipe defende a dissertação "Coupled Wiener processes: from single to collective dynamics of active particles".

Por Nuno Peres (Universidade do Minho).

Por Henrique Leitão e Joaquim Alves Gaspar (FCUL).

Pode a matemática ajudar a resolver os problemas do Turismo?

Por Nuno M. Pedroso (Post-doc researcher CENA/São Paulo University and cE3c collaborator - Conservation Ecology group).

As Conferências do CIUHCT são um ciclo de palestras organizados anualmente pelo CIUHCT sobre assuntos de História das Ciências e da Tecnologia.

Ana Rita da Silva Ferreira defende a dissertação “Otimização dos serviços de cuidados de saúde: planeamento de cirurgias eletivas em hospitais públicos".

Esta sessão conta com a participação de Cristina Branquinho (Ce3c, FCUL),  Luísa Nogueira (CCDR-LVT), Jorge Maia Alves (FCUL), André Borges (aluno FCUL) e moderados por Ricardo Trigo (IDL, FCUL).

Por Imme Van Den Berg (Universidade de Évora).

Por César Rodrigo (Academia Militar, CMAF-CIO, CINAMIL).

O concerto conta com a presença da Orquestra Académica da Universidade de Lisboa, do Coro da Universidade de Lisboa, do Coro de Câmara do Instituto Gregoriano de Lisboa e do Coro Essence Voices.