Workshop on Integrative Approaches in Neurodegeneration

FCUL, Lisboa

The Workshop in Integrative Approaches in Neurodegeneration is organized in the frame of the FlySMALS consortium, funded by the 2013 JPND Transnational call for “European research projects for Cross-Disease Analysis of Pathways related to Neurodegenerative Diseases”, which come to an end this year. The workshop aims to disseminate and integrate the results of the research consortium with state-of-the-art research in the field, promoting the joint presentation and discussion of relevant research topics by a panel of international experts, including members of other consortia funded through the same JPND call.

The program targets a broad audience of basic, experimental, computational and clinical scientists, in the spirit of the JNPD Cross-Disease Analysis call, aiming to:

• promote the analysis of diseases across traditional clinical boundaries;
  • combine fundamental, pre-clinical and clinical experimental approaches  with computational approaches;
  • re-define clinical phenotypes and new approaches in the treatment of neurodegenerative diseases;
  • identify commonalities and differences molecular pathways underlying neurodegenerative diseases.

The workshop will bring together 20 invited speakers and  50 registered participants, providing an ideal environment for dynamic interactions promoting the exchange of expertise across areas, supporting the conceptual development of novel integrative research approaches that will contribute to the future progress in neurodegenerative disease research. Participants will be able to present their work at a poster section and through short talks from selected abstracts.

BioISI - Instituto de Biossistemas e Ciências Integrativas / Consórcio FlySMALS
Imagem ilustrativa do evento, acompanhada do respetivo título, oradores, dia, hora, link e logótipos das entidades organizadoras

Desta vez, o Espaço é todo seu.

Descubra mais sobre o Universo, colocando as suas próprias perguntas a um painel de cinco investigadores do Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço (IA).

Speaker: Maria Colombo (École Polytechnique Fédérale de Lausanne).

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de informações adicionais (título e data)

Dia Aberto de Ciências 2020 realiza-se no dia 3 de junho e será, pela primeira vez, integralmente realizado onlineInscrições até dia 31 de maio.

Imagem ilustrativa dos cursos avançados cE3c 2019/2020

Objectives: provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

More information available here.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa relativo ao novo Coronavírus (COVID-19).

Imagem ilustrativa dos cursos avançados cE3c 2019/2020

Objectives: provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Fotografia de auditório de Ciências ULisboa

Apresentações de João Cordovil (Centro de Filosofia das Ciências da Universidade de Lisboa / Ciências ULisboa) e Diana Barbosa (Comcept - Comunidade Céptica Portuguesa).

Imagem alusiva à Escola de Verão de Energia

Face à emergência da pandemia da COVID-19, a 6.ª edição da Escola de Verão de Energia da Faculdade de Ciências da ULisboa, prevista para 6 a 10 de julho de 2020, será adiada para data a definir em 2021.

International Colloquium – Biology of the Soricidae

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (CO

Imagem ilustrativa do prémio (fotografia de rosto de um jovem, metade humana e metade "computorizada", acompanhada do título da iniciativa e do slogan "Um Milhão para a Inovação"

Candidaturas a decorrer até ao dia 15 de julho de 2020.

IN3+  | Um Milhão para a Inovação.

O prémio IN3+ destina-se a todos os investigadores pertencentes às entidades que integram a Rede Inovação INCM.

Fotografia de uma formação rochosa

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (COVID-1

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

New date: September 14th-16th, 2020.

Logótipo do evento, acompanhado da nova data de realização

Ciências ULisboa associa-se ao maior evento mundial sobre inovação para a sustentabilidade - “The Planetiers World Gathering” - que terá lugar no Altice Arena entre 21 e 23 de outubro de 2020, sob os auspícios da

Fotografia de caminhantes numa montanha

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

New date: 30 August - 03 September 2021.

This conference is the 22nd in the series of triennial conferences which bring together the Particle and Nuclear Physics communities.