Mestrado em Matemática Aplicada à Economia e Gestão

Prova de Mestrado: O Modelo de Rating desenvolvido no Banco Português de Investimento

Sala 6.2.52, FCUL, Lisboa

André Miguel Lopes de Matos Miranda apresenta a dissertação "O Modelo de Rating desenvolvido no Banco Português de Investimento".

Orientação: Teresa Alpuim

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento até 20 de janeiro de 2018.

Mais informações disponíveis em http://biodiv.pt/call-2017-18.

Ludgero Tiago Coelho Alves defende a dissertação "Pricing American-style Options using the Static Hedge Portfolio".

Estes seminários destinam-se à apresentação e discussão de estudos de caso em história de cultura material e coleções científicas, museus universitários e património científico em geral.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.

Por Philip Wadler (University of Edinburgh).

Por Edwin Brady (University of St Andrews).

A organização da informação referente à produção científica e dos ficheiros que lhes estão associados implica, cada vez mais, a utilização de aplicações que permitam gerir a descrição e o arquivo dos documentos.

Por Teresa Dias (Post-Doc Researcher, PSE - Research Group).

As provas, requeridas por Mário Abel Carreira Gonçalves, decorrem nos dias 25 e 26 de janeiro de 2018.

No dia 26 de janeiro, será apreciado o sumário do seminário/lição com o título "Ciclo do Carbono".

Helena Maria Alves Almeida Carvalho defende o trabalho de projeto "Estudo da vinculação de um Cliente Particular a um Banco".

Numerous exciting results circle around the quality of specific power series: formal, convergent, algebraic, Gevrey, Mahler, D-finite, P-recursive, differentially algebraic, holonomic, hypergeometric, lacunary, G-functions, ..., with often sharp contrasts between character

Por Nelson Nunes (IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço / FCUL).

Phylogenetics is one of the scientific areas of Biology that has grown fast and evolved in methodological terms in the last years.

Lack of fertile land to feed the exponentially growing population, insufficient water availability and quality, changes in the flow of nutrients through the bio-geo-cycles (especially N and P) and climate and land use changes are impacting ecosystems and their capacity to deliv

Nesta sessão, será apresentada a necessidade e área de ação da comissão, e seu código de procedimentos. A comissão ficará depois disponível para questões da audiência.

Por Jacek Radwan (Evolutionary Biology Group, Collegium Biologicum, Adam Mickiewicz University in Poznań).

Por Cinzia Soresina (CMAF-CIO - Universidade de Lisboa).

On completion of the course, the students shall have acquired the following knowledge and understanding:

The Lisbon mini-school on Particle and Astroparticle Physics provides under-graduated students with a comprehensive introduction to the field, covering both theoretical and experimental aspects.

Este Programa destina-se a promover competências para uma gestão mais eficaz das diferentes etapas do doutoramento. As inscrições decorrem até 01 de fevereiro de 2018.

Aprender a produzir energia, descobrir como se forma a maior onda surfada em todo o mundo ou perceber como podemos falar com um robô, são apenas alguns dos desafios lançados pela Universidade de Lisboa (ULisboa) aos visitantes da exposição “Descobre a ULisboa”.

2017 was marked by wildfires which ravaged Portugal and other regions around the world. The ash generated by these fires can contaminate downstream rivers and reservoirs, harming aquatic ecosystems and limiting water resources for human use.

Este ano a Faculdade de Ciências da ULisboa vai ser parceira do concurso Famelab Portugal e, pela primeira vez uma das eliminatórias regionais vai ter lugar na nossa Faculdade.

The course starts with a short revision of multiple linear regression and generalised linear models, followed by an introduction to linear mixed effects models and generalised linear mixed effects models (GLMM) to analyse nested (also called hierarchical or clustered) data, e.g

The continuous urban development associated with the growth of the world population has become one of the most important challenges of the present time. Today, cities accommodate more than 54% of the world's population, a proportion that is expected to increase to 70% by 2050.