Cursos Avançados cE3c 2017/2018

Introduction to Big Data - knowledge extraction from biological databases

FCUL, Lisboa
cE3c

During recent decades we have witnessed a great development of bioinformatics that has led to the accumulation of a huge amount of biological information. The Bioinformatics and computational Biology aim at dealing with this large volume of data so that biological information can be extracted, generating scientific knowledge. Handling and mining big data is currently a subject of great interest and importance.

This course aim at familiarizing the attendees with the unix environment and shell scripting. The participants will develop and implement querying algorithms in order to generate metadata for analysis.

Date: January 17th, 2018 to January 19th, 2018
Deadline for Applications: December 15th, 2017

cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais
Altarpiece showing Nicholas of Cusa in the Cusanusstift, Bernkastel-Kues

The 'Acta Cusana' is one of the most important series for the editing of late medieval sources.

Logótipo do programa COST

O próximo prazo para submissão de propostas a Ações COST (European Cooperation in Science and Technology - supported by the EU Framework Programme Horizon 2020) termina dia 20 de abril de 2018 (11:00 GMT / 12:00 CET).

Por Bernardo Fernandes (DM | FCUL e CEMAT-Ciências).

Por Lucía Suárez (ISEL/IPL).

Ana Catarina Afonso Silva defende a tese "Evolutionary history of sympatric Rainbow skinks from the Australian Monsoonal Tropics".

Logótipo do consórcio EIT Health

As candidaturas ao módulo “Advanced Quantitative Methods for Health Care Innovation” decorrem até 23 de abril

Por Mariana Pinto dos Santos (IHA | FCSH NOVA).

Por Panagiotis Betzios (University of Crete, Greece).

Técnicas fundamentais da astronomia matemática grega II

Este novo seminário, organizado pelo CIUHCT e pelo Departamento de História e Filosofia das Ciências (FCUL), é dedicado à história da astronomia antiga, estendendo o conceito aos aspectos históricos da disciplina, ou de outras que com ela se relacionaram, até ao século XIX.

As provas, requeridas por Carlos Alberto Alves Cordeiro, decorrem nos dias 26 e 27 de abril de 2018.

No dia 27 de abril, será apreciado o sumário do seminário/lição com o título "A espectrometria de massa nativa em bioquímica estrutural".

Girls in ICT @ Ciências.ULisboa

Girls in ICT Day é uma iniciativa da União Internacional das Telecomunicações, com o objetivo de aumentar a consciencialização das jovens mulheres sobre as oportunidades de carreiras na área das Tecnologias da Informação e das Comunicações (TIC

Por Mario Alberto Salazar (Instituto Politécnico Nacional, México).

ScienceIN2Business - Call for Projects 2018

Call destinada a alunos e investigadores de Ciências que estejam envolvidos em projetos de base científica e/ou tecnológica com potencial de mercado.

Logótipo do Programa Portugal 2020

Apresentação de candidaturas a financiamento no âmbito do programa COMPETE 2020 direcionado a:

Astrobiologia, a origem e a procura de vida no sistema solar

Por Zita Martins (Instituto Superior Técnico da Universidade de Lisboa).

Curso reagendado para os dias 28 e 29 de abril de 2018, com vagas extra - inscrições até ao final do dia 21 de abril para ShortCourses1718@gmail.com.

Henrique Califórnia Mendes defende a dissertação "Security Auditing of a DLMS/COSEM Smart Grid Communication Protocol Implementation".

Por Vicente Muñoz Velázquez (Univ. Complutense, Madrid).

Quarries Alive 2018 International Conference

The conference aims to create a bridge between quarry restoration projects around the world.

Por Luís Tiago Ferreira e Eduardo Francisco (EDP Distribuição - Direção de Tecnologia e Inovação, Eficiência Energética e Mobilidade Elétrica).

Percurso

Sessão de divulgação dos Mestrados disponíveis no ano letivo de 2018/2019, com os seguintes participantes:

The course will cover methods for fitting geostatistical and spatial point process models to data obtained from surveys on which the whole region or population of interest is observed, as well as surveys on which observations are available only in a spatial sample from the regi