Professores Eméritos da Universidade de Lisboa

Cerimónia de entrega das insígnias de Professores Eméritos aos Professores António Augusto Ramos Ribeiro e João Paulo de Carvalho Dias

Salão Nobre, Reitoria da ULisboa

A cerimónia contará com as contribuições de José Artur Martinho Simões, Diretor da Faculdade de Ciências, Professor Filipe Medeiros Rosas e Professor Luís Sanchez Rodrigues, bem como dos homenageados, Professor António Ribeiro e Professor João Paulo Dias.

Consulte aqui as biografias dos homenageados, bem como o programa da cerimónia.

Seminário de Pós-graduação (Doutoramento em Biologia), por Liliana Andreia dos Santos Ferreira.

Solid Earth Seminar, por Débora Duarte (Royal Holloway - University of London, UK).

Fotografia de cigarra e informações relacionadas com o concurso

Onde vivem as 13 espécies de cigarras conhecidas em Portugal? É este o desafio lançado pelo projeto Cigarras de Portugal, do cE3c.

Representação da cidade de Lisboa, acompanhada do título da conferência

The scientific programme addresses a broad range of topics at the interface between particle, nuclear and astrophysics. Special emphasis will be devoted to recent discoveries and results.

The International Doctorate Network in Particle Physics, Astrophysics and Cosmology (IDPASC) is an interdisciplinary network whose aim is to train a new generation of high-level experts in the fields of Particle Physics, Astrophysics and Cosmology.

Título do evento, acompanhado dos logótipos do Tec Labs e de Ciências ULisboa

Applications until 12 August 2021.

Logótipo da Unite!

Summer School no âmbito da Rede UNITE! (University Network for Innovation, Technology and Engineering), de que faz parte a ULisboa.

O curso visa apresentar uma série de perspetivas sobre o desenvolvimento conceitual da estatística e sobre o uso de inferências e modelos estatísticos nas ciências empíricas.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de várias informações úteis

Um curso dirigido ao público em geral e a estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração e biologia, com ou sem experiência em desenho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.

This course aims to evidence the importance of natural history collections for the study of biodiversity, to show new tools and approaches to extract and disseminate biodiversity data from natural history collections and to increase awareness of young researchers for the scientific and cultural value of Natural History Museums.

EvoS aims at turning evolutionary theory into a common language to areas that pertain to the natural world, including human affairs.

The course SoilEco aims at introducing attendants to an updated state of the art of diversity of the soil biota and the functional roles played by soil organisms in key ecological processes.

In this course, we promote a multidisciplinary approach presenting the most recent findings on the topic and challenging the traditional way of considering symbiotic associations as exceptions and not as the rule.

The goal of this course is to provide to the participants with current and practical knowledge on urban ecology, including ecological and social aspects.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), through their engagement and participation in citizen science activities.