Lisbon Webinar in Analysis in Differential Equations

Nonlocal Minimal Surfaces: interior regularity, boundary behavior and stickiness phenomena

Transmissão através de Videoconferência

Por Serena Dipierro & Enrico Valdinoci (University of Western Australia).

Surfaces which minimize a nonlocal perimeter functional exhibit quite different behaviors than the ones minimizing the classical perimeter. We will investigate some structural properties of nonlocal minimal surfaces both in the interior of a given domain and in the vicinity of its boundary. Among these peculiar features, an interesting property, which is also in contrast with the pattern produced by the solutions of linear equations, is given by the capacity, and the strong tendency, of adhering at the boundary. We will also discuss this phenomenon and present some recent results.

(These are two consecutive talks: Part I is given by Serena Dipierro, Part II by Enrico Valdinoci).

Zoom link: https://videoconf-colibri.zoom.us/j/81421184299 | Online access password: lisbonwade

The Lisbon Webinar in Analysis in Differential Equations is a joint iniciative of CAMGSD, CMAFcIO and GFM, three research centers of the University of Lisbon. It is aimed at filling the absence of face-to-face seminars and wishes to be a meeting point of mathematicians working in the field.

10h00-12h00

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.

O curso pretende fornecer as ferramentas necessárias para que o investigador na área da saúde consiga desenvolver autonomia para o desenvolvimento de trabalhos de investigação científica utilizando a metodologia estatística apropriada.

Mathematical Logic Webinar, por Bruno Jacinto (Universidade de Lisboa) e José Mestre (Stirling (SASP) e LanCog (Lisboa)).

Logótipo da Rede Campus Sustentável

Serão abordados conceitos e aplicações da economia circular em algumas cadeias de valor dos produtos, evidenciando um exemplo de boas práticas como o caso do projeto Permalab de Ciências ULisboa com a apresentação de soluções de permacultura urbana.

Através de 4 módulos e com recurso ao software R, aprenda a organizar e analisar dados com foco na obtenção de soluções orientadas para a resolução de problemas.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada das datas de realização e de outras informações relevantes

Um curso dedicado a todos aqueles que se interessam pelo conhecimento.

Fotografia de palestra a decorrer nas instalações de Ciências ULisboa

Encontro de Comunicação de Ciência(s), por Amelia Ortiz-Gil (Universidad de Valencia), Francesca Primas (European Southern Observatory) e Jake Noel-Storr (University of Groningen).

Sessão da Classe de Ciências da Academia das Ciências de Lisboa, por Maria Ivette Gomes (Ciências ULisboa).

Geometry Webinar, por André Oliveira (CMUP).

This course is conceived to give an integrated view of the living component of soils, and its key role on ecosystem functions and processes.

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por José Ferreirós (Universidade de Sevilha).

Sessão de esclarecimento e divulgação da Bolsa Fulbright para Investigação com o apoio da FCT.

Título da iniciativa, sobre uma imagem estilizada de Lisboa (Praça do Comércio)

Candidaturas a decorrer até 30 de janeiro de 2021.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada da data de realização

Evento final do projeto europeu PROSEU - PROSumers of the Energy Union: mainstreaming active participation of citizens in the energy transition.

Fotografia de pessoas, acompanhada do título da iniciativa

A ULisboa promove o Dia Aberto M23, um evento que pretende aproximar o público adulto do meio universitário.

Imagem ilustrativa do concurso, acompanhada do respetivo logótipo

Candidaturas para a 2.ª edição do Campus 2030 a decorrer até 07 de fevereiro de 2021 - uma oportunidade para estudantes, professores e investigadores converterem o seu campus num modelo global de sustentabilidade.

This course promotes a multidisciplinary approach presenting the most recent findings on the topic and challenging the traditional way of considering symbiotic associations as exceptions and not as the rule.

The goal of this course is to provide to the participants with current and practical knowledge on urban ecology, including ecological and social aspects.

Imagem ilustrativa da iniciativa (ameaças à vida marinha)

O projeto visa apresentar soluções que contribuam para o desafio atual da sustentabilidade dos Oceanos - candidaturas até 15 de fevereiro de 2021.

Feixes luminosos

Ação de formação dirigida aos docentes e investigadores de Ciências ULisboa, pela formadora Sofia Sá.

Geometry Webinar, por Thomas Krämer (Humboldt Universität zu Berlin).

A disseminação da SARS-CoV 2 faz centrar na vacinação a melhor expectativa para suster a pandemia, e retoma a reflexão sobre os valores que a sua administração põe em confronto.

Imagem ilustrativa do prémio

Um prémio dirigido aos jovens investigadores a trabalhar em Portugal com objetivos de investigação centrados no Atlântico, com candidaturas entre 01 e 28 de fevereiro de 2021.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), and media professionals, through their engagement and participation in citizen science activities.

This course aims at exploring how scientists can use social media as tools to enhance the communication of their research and the dialogue with society, and discussing the differences that exist in the work of scientists and journalists in terms of the methods and deadlines they meet and exploring how scientists and journalists can better articulate.