Cursos avançados cE3c 2020/2021

Speaking “nature”: Methods for measuring the impact of environmental pollution on ecosystems

FCUL, Lisboa

Objectives: The course aims at enabling the participants to use different methods to measure the impacts of pollutants on ecosystems. Basic knowledge will be provided through theoretical and practical lessons on how to select and use the most suitable metrics based on the analysis of multiple compartments of the ecosystems.

More information available here.

Logótipo da IAESTE, sobre uma fotografia da cidade de Edimburgo

Interessado em realizar um estágio extracurricular a nível internacional?

Imagem ilustrativa do prémio (fotografia de rosto de um jovem, metade humana e metade "computorizada", acompanhada do título da iniciativa e do slogan "Um Milhão para a Inovação"

Novo prazo de candidatura a decorrer até ao dia 31 de outubro de 2020.

IN3+  | Um Milhão para a Inovação.

Speaker: Jaime Gaspar (Centro de Matemática e Aplicações - CMA, FCT, UNL).

Overview: Currently, climate changes or alterations are known to be reflected on the stable isotope ratios of Hydrogen, Nitrogen, Carbon, Oxygen and Sulphur present in atmospheric gas forms, fresh or ocean water, as well as in plants and animals and organi

Objectives: Evolutionary theory provides a framework for understanding all living systems.

Logótipo do Encontro Ciência 2020, sobre um fundo branco

A iniciativa visa promover um amplo debate sobre os principais tópicos e desafios da agenda científica além do mundo da investigação científica, procurando estimular a participação e a interação entre investigadores, o setor empresarial e o público em geral.

Speaker: Ken Newman (Biomathematics & Statistics Scotland and School of Mathematics, University of Edinburgh).

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada do respetivo título, datas e logótipos das entidades participantes

Pre-registrations are open until October 30th!

Do you have the spirit of an innovator and a problem solver but feel like you need new skills and hands-on challenges to test your capabilities? Do you want to know more about innovation and entrepreneurship and experience it hands on?

Objectives: To introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

De onde vêm todos os compostos que te permitem estar a ver esta mensagem ou notícia no teu smartphone ou computador? Será possível montá-lo sem toda uma cadeia de impactes sociais e económicos?

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada da indicação e fotografias dos oradores

A AICIB e o HCP promovem conjuntamente um Info Day online dedicado ao tema Saúde do Horizonte Europa.

Imagem ilustrativa do Doutoramento em História e Filosofia das Ciências

Provas do Curso de Formação Avançada - 1.º ano de Doutoramento em História e Filosofia das Ciências.

Logótipo das Ações COST, sobre uma imagem ilustrativa de ligações entre pessoas

O prazo termina no dia 13 de novembro de 2020 (11:00 GMT / 12:00 CET).

Objectives: Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.

Logótipo da Noite Europeia dos Investigadores, sobre um fundo branco

Com o tema Ciência e Natureza e o subtema Preservação do Património Cultural e Natural, o evento conta com a colaboração dos investigadores para mostrar o que de melhor se faz em Portugal nos vários campos disciplinares, das artes às humanidades e ciências.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada da data de realização e outras datas importantes e dos logótipos das entidades organizadoras

O XIX ENE - Desafios para a Nova Década é duplamente especial, pois a SPECO - Sociedade Portuguesa de Ecologia - celebra as suas bodas de prata, 25 anos.

Objectives: Provide students with basic workflows, platforms and tools to increase reproducibility at all scientific levels.

Objectives: Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity.

Objectives: The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.

Objectives: Lack of fertile land to feed the exponentially growing population, insufficient water availability and quality, changes in the flow of nutrients through the bio-geo-cycles (especially N and P) and climate and land use changes are impacting ecosystem

Imagem ilustrativa do concurso, acompanhada do respetivo logótipo

Candidaturas para a 2.ª edição do Campus 2030 a decorrer até 07 de fevereiro de 2021.

A iniciativa surge como uma oportunidade para estudantes, professores e investigadores converterem o seu campus num modelo global de sustentabilidade.

Objectives: Symbiosis is a key strategy for life on Earth.

Objectives: The goal of this course is to provide to the participants with current and practical knowledge on urban ecology, including ecological and social aspects. It aims at providing an integrated approach on urban socio-ecological systems.