Data Science in (Astro)Particle Physics and the Bridge to Industry

LIP, Av. Gama Pinto, n.º 2, Lisboa
LIP / IDPASC

LIP and IDPASC are organising from 12th to 16th March 2018 in Lisbon, the event Data Science in (Astro)Particle Physics and the Bridge to Industry.

The goal of this event is to show the synergies between fundamental research and applied Data Science in the society.  In the the first three days a school on Data Science for fundamental physics will be held. The target audience is undergraduate and PhD students, as well as young researchers.

The school will be followed by a two day symposium with the participation of  invited companies and institutions which use Data Science in their activity, and it is open to everyone interested.

Registration is now open.

A limited number of grants is available for early registration in the school.

The continuous urban development associated with the growth of the world population has become one of the most important challenges of the present time. Today, cities accommodate more than 54% of the world's population, a proportion that is expected to increase to 70% by 2050.

The course starts with a short revision of multiple linear regression and generalised linear models, followed by an introduction to linear mixed effects models and generalised linear mixed effects models (GLMM) to analyse nested (also called hierarchical or clustered) data, e.g

Por Carlota Simões (DM-FCTUC e Museu da Ciência da Universidade de Coimbra).

Por Nuno Sepúlveda (London School of Hygiene and Tropical Medicine & CEAUL).

Biclustering, the discovery of sets of objects with coherent values/patterns on subsets of features, was shown to be key to unravel and characterize informative regions (biclusters) within matricial, time series and network data, in a wide-set of applications in biomedical and social data analysi

Por Carlos Florentino (Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

O primeiro dos workshops ScienceIN2Business é precisamente sobre Empreendedorismo e tem lugar no dia 21 de fevereiro de 2018.

Com esta certificação, o mergulhador fica habilitado a mergulhar até à profundidade de 30 metros.

Para a realização do curso, é necessário possuir a certificação de mergulho inical de Open Water Diver.

O Intituto Dom Luiz, a Faculdade de Ciências e a Editora Alfarroba, convidam-vos a estarem presentes no lançamento do livro Faça sol ou faça vento - histórias sobre energias renováveis.

Inês T. do Rosário 1, R.Rebelo 1, U. Caser 2, L. Vasconcelos 3 & M. Santos-Reis 1

A feira Unlimited Future conta, uma vez mais, com a presença da Faculdade de Ciências, entre outras instituições.

A iniciativa conta com a participação de José M. F. Nogueira, do Departamento de Química e Bioquímica da FCUL.

Por João Lin Yun (IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço / FCUL - Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

Estes cursos breves, dirigidos aos alunos de licenciatura (e mestrado) em Biologia da FCUL, têm como objetivo complementar o seu plano curricular e a oferta já existente para este público-alvo, e decorrem sobretudo aos fins de semana e feriados para evitar sobreposição com

Queres inovar o teu currículo e não sabes como?? Queres apostar na tua formação? Então esta é a oportunidade ideal para ti!!

Por Emma Berdan (Department of Marine Sciences, University of Gothenburg, Sweden).

Candidaturas abertas até 28 de fevereiro de 2018.

O 2.º workshop do ScienceIN2Business vai percorrer o caminho do empreendedor desde a ideia até à criação do negócio.

A Universidade de Lisboa atribuirá o título de Doutor Honoris Causa à Professora Doutora Bernadette Bensaude-Vincent, por proposta da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Candidaturas a decorrer até 02 de março de 2018, mediante preenchimento de formulário disponível em www.bluepharma.pt/innovationaward.