EIT Health: Calls Business Plan

Logótipo EIT Health, sobre um fundo branco

As of 1 October 2019, EIT Health has opened its call for proposed activities to be included in the Business Plan 2021.

Final proposals are due by 25 March 2020, but you have to submitt Expressions of Interest by 11 December 2019!

The corrent call introduces some new rules and processes:

• Innovation Projects are adding new instrument, the Start-up  Amplifier, which allows a defined type of external project partners to drive or be at the core of Innovation projects under specific conditions. This new instrument is optional and can be used by partners when appropriate;
  • Another change for Innovation Projects is an improved and more comprehensive Stage 0 service, which supports applicants in preparation of Innovation Project proposals. Improvements include an enhanced role of CLC/InnoStars Staff in the process;
  • Campus proposals will need to put even greater emphasis on certain key areas:
    • Identify Learners’ Skills and Learning Outcomes
    • Demonstrate Proposal’s Contribution to Citizen and Patient Engagement
    • Scalability and Knowledge Transfer: EIT Health Digital Learning Platform for Integration of Campus Digital Learning
    • Feeding the pipeline: Building a Learner Community
  • Accelerator Ecosystem Call will give already existing regional or international programmes and initiatives offered by EIT Health partners the opportunity to be both labelled and published as an Accelerator Ecosystem Programme. These Accelerator Ecosystem Programmes must fit into the overall Accelerator scope and provide an added value to the Accelerator start-up pathway.

To learn more about these calls, the Project Management Office will be offering two webinars with useful information for applicants:

• Webinar on 15 January 2020 at 11am CET (Munich time.) Click here to join!
  • Webinar on 04 March 2020 at 11am CET (Munich time.) Click here to join!

To obtain the call documents you have to be registered in EIT Health Plaza and then you will be able to acess the Eit Health Intranet “Connetions”.

If you have any doubts, please contact Ana Maria Faísca.

EIT Health

Catarina Isabel Nogueira Ribeiro defende a dissertação "Obesity genetic risk score".

Orientação: Lisete Ribeiro de Sousa, Miguel Brito (Escola Superior de Tecnologia da Saúde de Lisboa).

Por Mário Edmundo (FCUL e CMAFcIO, Universidade de Lisboa).

Speaker: Wesley Chun (Google).

Beatriz Teixeira Lopes defende a dissertação "Estudo do Metabolismo de Catinonas Psicoativas".

Membros do Júri:

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título e dia)

Iniciativa a decorrer nos dias 10, 11 e 12 de dezembro, das 09h00 às 18h00.

Os fundos revertem a favor de alunos e funcionários da Faculdade, com dificuldades financeiras.

Por Clément Cancès (Inria Lille - Nord Europe).

Heloísa Gabriela de Castro Vasconcelos Gonçalves Galante defende a dissertação "Resilience: statistical study of psychosocial and biological predictors at the workplace".

Teresa Ventura Vale Fernandes Dias defende a dissertação "Study of non-conventional Aspergilli and Penicillia Ochratoxin A producers".

Por Adelaide Freitas (Departamento de Matemática & CIDMA - Universidade de Aveiro).

Por Angelo Aliano Filho (Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP).

Esta palestra tem por objetivo a preparação para as várias etapas de um processo de seleção profissional: a elaboração do CV, a carta de motivação e a entrevista de emprego. Enfatiza aspetos do que deve conhecer sobre si próprio e sobre estas etapas de recrutamento.

Imagem ilustrativa do evento

The FCT AWESOME - Awareness While Experiencing and Surfing On Movies through Emotions - project aims to investigate the emotional dimension of movies, to provide support for the classification, access, navigation and visualization of movie collections, not only

Por Emílio Franco (IST).

Imagem ilustrativa dos Seminários Ciência e Império, sobre um fundo branco

Este seminário destina-se à apresentação de trabalhos em curso sobre as inter-relações entre conhecimento científico, tecnologia e formações imperiais.

Speakers: Pedro Garcia (CENTRA/FCUL) & João Silvestre (CENTRA/IST).

Por Carlos Marques da Silva (Ciências ULisboa).

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título, dia, hora e local)

Gostarias de saber como te podes candidatar a estágios ou a uma carreira nas Instituições e Agências da União Europeia? No próximo dia 11 de dezembro, entre as 18h e as 19h horas irá realizar-se uma Sessão sobre as Carreiras na UE!

Por Ivo Sousa-Ferreira (Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

Logótipo EIT Health, sobre um fundo branco

Maria Inês Castanheira Rolo defende a dissertação "Transfer value: Cálculo para um indivíduo do Reino Unido".

Tiago Miguel Baeta Luís defende a dissertação "Papel da Glicoproteína G do Vírus da Raiva na Indução de Apoptose".