1st Workshop of the AWESOME - Awareness While Experiencing and Surfing On Movies through Emotions - project

AWESOME' 2019 Workshop

Sala 6.3.27, FCUL, Lisboa
Imagem ilustrativa do evento
Imagem retirada do sítio http://awesome.di.fc.ul.pt/

The FCT AWESOME - Awareness While Experiencing and Surfing On Movies through Emotions - project aims to investigate the emotional dimension of movies, to provide support for the classification, access, navigation and visualization of movie collections, not only by genre, rating, etc. but based on the emotions expressed in their content and felt by the viewers, while and after watching movies. This holds the potential to increase emotional awareness and empower users regulating emotions when accessing and watching movies and videos.

This workshop is intended to present the AWESOME project context and results, promoting interaction, debates and exchange of experiences among all participants, the scientific community, and possibly industry players and general public. Invited speakers from the cinema, medical and emotion recognition area will share their experience and expertise, aligned with presentations by the project team in the different areas of research, including: psychology of emotions, biosensors, emotion recognition, deep learning, and interactive media. You're very welcome to Participate!

Free entrance. Please register until Dec 9, for logistics purposes and certificates of attendance.

Organized by the AWESOME FCT project team from LASIGE/Ciências and CIS-IUL/ISCTE, and IEEE IMS PT Portugal Chapter.

Evento cancelado.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Banner do evento

Evento no âmbito do Ciclo de Conferências "Conversas à 6.ª", promovido pela redeMOV da Universidade de Lisboa.

Logótipo da Noite Europeia dos Investigadores 2022, sobre um fundo verde

O Museu Nacional de História Natural e da Ciência e o Jardim do Príncipe Real recebem a grande festa da ciência.

Pormenor do catálogo da Mostra Bibliográfica

Mostra bibliográfica disponível de 03 de outubro a 30 de novembro de 2022.

Geodiversidade

Palestra no âmbito das comemorações do Dia Internacional da Geodiversidade, por Carlos Marques da Silva (DG Ciências ULisboa).

Banner do evento

Celebrando o início de um novo Ano Académico, esta sessão solene é um importante marco na vida académica da ULisboa e junta toda a sua Comunidade.

Banner do evento

No dia 6 de outubro, a ULisboa dá as boas-vindas aos seus estudantes na Cidade Universitária!

This colloquium seeks to debate ideas from the arts, humanities and sciences on the process of empathy.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 for the 4th edition of Ciências Research Day.