Workshop on Integrative Approaches to Protein Folding & Aggregation

Auditório da FCiências.ID, Lisboa
Workshop on Integrative Approaches to Protein Folding & Aggregation

In the last decade it has become increasingly accepted that progress in the field of protein folding requires a close dialogue between simulation and experiment.

The prospect of accurately assessing ever-larger timescales, as a result from progress on biomolecular modelling and simulation methodologies, opens up the possibility of using simulation to predict and interpret experimental data. On the other hand, the integration of experimental data with theory is critical for increasing the accuracy of force fields used in Molecular Dynamics simulations of biomolecules, and, therefore, experiments are crucial to improve simulations. Furthermore, the recognition that protein folding pathologies and conformational disorders (e.g. highly debilitating degenerative disorders like Alzheimer’s and Parkinson’s diseases, and metabolic disorders) have an increasingly strong impact in our society and economy, calls for a much closer dialogue between basic science and clinical investigation in order to achieve effective therapeutic solutions.

The aim of this workshop is to bring together computational and experimental scientists with scientists doing translational research in order to foster the dialogue between the three communities so that novel and integrative approaches can be developed.

Important dates

• Registration deadline: March 29
  • Abstract submission deadline: March 29
  • Chosen participants will be notified by April 5

Curso de 4 módulos, com os seguintes temas:

Speaker: Artem Ryabov, Charles University, Faculty of Mathematics and Physics, Department of Macromolecular Physics

Abril, vozes mil - cantar a liberdade

O Concerto do Coro da Universidade de Lisboa alusivo ao 25 de abril, conta com música de Lopes-Graça, Zeca Afonso, Carrapatoso e Herrero.

Entrada livre.

Field Trip "Tectono-stratigraphic evolution of the SW Iberian Margin and its hydrocarbon potential"

A AAPG-SC UL anuncia a 1.ª Field Trip do presente ano letivo, em parceria com a SEG Técnico Student Chapter Lisbon, intitulada “Tectono-stratigraphic evolution of the SW Iberian Margin and its hydrocarbon potential” e orientada pelo PhD Ricardo Pereira (Partex) e pelo Pr

Noites no Observatório "Coincidências Cósmicas"

Vivemos num Universo que parece ter sido ajustado de forma muito precisa para permitir a nossa existência.

O congresso conta com a participação de Jorge Relvas (Ciências ULisboa).

Por Alessandro Zilio (LJLL - Paris Diderot / University of Paris).

Seminário Permanente de Astronomia Antiga | CIUHCT/UL - DHFC/FCUL "O movimento da oitava esfera"

Este seminário é um curso livre, aberto à comunidade académica e a todos os interessados, com entrada gratuita.

Petra Alexandra Morbey Ferro Gaspar Pacheco defende a dissertação "Técnicas de Álgebra Multilinear na Resolução de Problemas de Teoria Aditiva".

A sessão, no âmbito da iniciativa VEHITS 2019 - 5th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems a decorrer de 03 a 05 de maio de 2019, conta com a participação dos docentes de Ciências ULisboa Carla Silva (chair

A iniciativa conta com a participação de Luís Saraiva (Ciências ULisboa).

O Tagis - Centro de Conservação das Borboletas de Portugal e os coordenadores do Projeto Europeu ABLE, em parceria com o cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais, Butterfly Conservation Europe e o Município de Almada, convidam todos os interessados a particip

O ISIC é uma organização sem fins lucrativos e representa o ISIC, o Cartão Internacional de Estudante - patrocinado pela UNESCO, apoiado pelo Conselho da União Europeia para a Educação, Juventude, Cultura e Desporto e diversos ministérios da educação e organiza

O Dia Aberto de Ciências realiza-se no dia 08 de maio de 2019.

As provas, requeridas por Francisco André de Campos Pereira Dionísio, decorrem nos dias 13 e 14 de maio de 2019.

No dia 14 de maio, será apreciado o sumário do seminário/lição com o título "Pathogens and parasites as effective biological weapons".

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

Nature-based approach to Design solutions for a more resilient future aims to support societies address a variety of environmental, social and economic challenges in sustainable ways. This approach relies on actions that are inspired by, supported by or copied from Nature.

Programa Doutoral em Filosofia da Ciência, Tecnologia, Arte e Sociedade

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento de 30 de março a 15 de maio de 2019.

Imagem e Identidade em Ciências

A criação e comunicação de uma identidade visual é um fator crucial para quem tenha projetos de base científica ou para quem esteja a dar os primeiros passos com uma startup nestas áreas.

Gisela Vitória Cheoo defende a dissertação "Estimation of bowhead whale (Balaena mysticetus) population density using spatially explicit capture-recapture(SECR) methods".

Candidaturas ao Programa Almeida Garrett

Candidaturas até 17 de maio de 2019 (mobilidade no 1.º semestre) e até 18 de outubro de 2019 (mobilidade no 2.º semestre).