Cursos avançados cE3c 2021/2022

Strategies for citizen engagement in science communication

Ciências ULisboa

Engagement with science is usually presented as a dialogue or participation model in which scientists and non-scientists both benefit from listening to and learning from one another, generating mutual benefit. Citizen science is part of this larger process of engaging non-scientists in new forms of interaction with scientific research, challenging scientists and non-scientists whilst enlarging scientific knowledge and providing learning opportunities for all parties involved. These diverse interactions require innovative forms of multiway science communication.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), through their engagement and participation in citizen science activities.

The course will particularly address co-creation as an effective tool to design, organise, implement and analyse the impact of public engagement in science activities. By the end of the course, students should be able to select and develop engaging initiatives to communicate scientific results and ideas.

cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Programa a disponibilizar.