Seminário

Inference for nonlinear state-space models of animal population dynamics given biased sequential life stage data in a case study context

Transmissão através de Videoconferência

Speaker: Ken Newman (Biomathematics & Statistics Scotland and School of Mathematics, University of Edinburgh).

Abstract: State-space models (SSMs) are a popular tool for modeling animal abundances. Inference difficulties for simple linear SSMs are well known, particularly in relation to simultaneous estimation of process and observation variances. Here we identify improvements for inference about nonlinear stage-structured SSMs fit with biased sequential life stage data using both theoretical and simulation-based assessments. The model is applied to modelling the life cycle of an endangered fish, Delta Smelt, which has been the focus of much political and legal controversy. This talk includes the historical and political background that motivated the statistical work and discusses the centrality of statistical methodology to guiding and justifying management actions aimed at protecting the fish.

Seminário no âmbito do Mestrado em Bioestatística de Ciências ULisboa.

Zoom |  ID: 842 3882 6303

CEAUL - Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa / CEMAT-Ciências - Centro de Matemática Computacional e Estocástica

Seminário do Departamento de Física de Ciências ULisboa, por Miguel Zilhão (CENTRA - Center for Astrophysics and Gravitation, Instituto Superior Técnico).

Mar

Projeto EEA Grants Portugal quer atrair jovens portugueses para carreiras ligadas ao Mar.

Solid Earth Seminar, por Patrícia Jordão (Instituto Dom Luiz, Portugal).

BioISI Research Seminar, por Sophie Jackson (University of Cambridge, UK).

Encontro Scientia, por Pedro Pinho (EChanges - cE3c).

Imagem ilustrativa do evento (saúde e medicina)

A participação nos eventos é gratuita, mediante inscrição prévia.

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Louis D'Eramo (CERN).

Universidade de Lisboa

Nesta feira, os estudantes terão a oportunidade de conhecer a ULisboa, ouvir e interagir com oradores que fazem parte da nossa Universidade e esclarecer todas as suas dúvidas sobre como vir estudar para Portugal.

We are living through a new phase in human development where much of everyday life – at least in the most technologically developed parts of the world – has come to depend upon our interaction with “smart” artefacts.

Logótipo dos 100 anos da criação da licenciatura em Engenharia Geográfica/Geoespacial

A participação no evento é gratuita, mediante inscrição obrigatória até 12 de outubro de 2021.

Logótipo do consórcio e imagem de pessoa a usar máscara

2.ª Conferência Anual Lisbon Living + tem como objetivo reunir a academia, a saúde, a sociedade e os setores de inovação e tecnologia para analisar os impactos da pandemia COVID-19 em Portugal e recolher lições para o futuro.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications.

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Anna Ciaunica (CFCUL/GI2).

Seminário conjunto do Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa e do Centro de Matemática Computacional e Estocástica, por Kristen Campbell (University of Colorado Anschutz Medical Campus, USA).

Research at the Faculty of Sciences

Participation is free but prior registration is suggested.

Geometry Webinar, por Giosuè Muratore (CMAFcIO).

Logótipo da IAESTE, sobre uma fotografia da cidade de Edimburgo

Candidaturas online de 01 a 31 de outubro 2021.

Imagem alusiva ao Concerto e Conferência

Concerto e conferência pela Orquestra Metropolitana de Lisboa.

Imagem ilustrativa do programa, acompanhada do respetivo título

Um programa de aceleração de ideias e negócios, promovido pela redeSaúde, com candidaturas até 15 de outubro de 2021.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.