EIT Health Accelerator Calls

Apply now for activities assisting start-ups and SMEs.

EIT Health's Accelerator, the activities pillar that seeks to support start-ups and SMEs in developing and marketing promising healthcare innovations, is accepting proposals in a variety of programmes, with deadlines for some of them coming up in March - Online application interface is open!

The earliest deadline is 1 March 2018 for GoGlobal programmes. Follow these links to find out about the opportunity to apply to these programmes:

• The GoGlobal programmes: Support new health and life-sciences companies in expanding into international markets.
  • CaixaImpulse: Helps people with healthcare innovations get their ideas into the market.
  • CRAASH Barcelona: Bootcamp helps European research teams launch successful device, diagnostic and e-/m-/digital health innovations to improve health and patient care.
  • Product/Market Fit: Supports European digital health and medtech start-ups that are ready to launch their solutions in European countries outside of their home market.
  • Smart Ageing Camp: A Bootcamp for teams developing solutions for the ageing population.
  • Validator: A Bootcamp for digital health start-ups, and those with related health and health-tech ideas.
  • EIT Health Bioentrepreneur Bootcamp: Supports biomedical founding teams in the pre-seed or seed phase of obtaining investment.
  • European Health Catapult: Start-ups receive mentoring and make useful contacts while they engage in a series of pitch competitions.
  • Headstart Funding: Provides grants of up to €50 000 to support emerging companies and SMEs in developing new products and services, and shortening time-to-market.
  • MedTech Bootcamp: Support for teams developing medtech concepts, especially those in the incubation phase.
  • ValidationLab: A  unique two-month pressure cooker allows aspiring entrepreneurs to discover the business potential of their health-tech ideas.
  • Investors' Network: Matches EIT Health start-ups with investors, particularly for a first financing round but also follow-up investments.

Complete details on all Accelerator activities and calls can be found in the Accelerator Catalogue.

Online applications can be filed through the EIT Health Application Interface.

For questions and assistance with these applications, please see the new Accelerator help page.

Inês Correia Bagulho defende a dissertação "Reference Tissue Normalization of Prostate MRI with automatic Multi-Organ Deep Learning Pelvis segmentation".

Por Vitor Nunes (Fannie Mae, USA).

Bárbara Velasco Anes defende a tese "Desafios Químicos e Metrológicos da Alcalinidade Oceânica".

Campanha de Solidariedade do Natal aos Reis

Os Serviços Centrais da ULisboa promovem, entre os dias 17 de dezembro e 08 de janeiro, a Campanha de Solidariedade do Natal aos Reis.

Diogo Afonso Carocho de Sousa Costa defende a dissertação "Deteção e caracterização de comunidades em redes de telecomunicações".

Curso de Persuasão e Influência

O curso terá uma abordagem bastante prática e num ambiente informal, com conteúdos aplicáveis no dia a dia e contando ainda com feedback individual.

Serão focados 5 temas:

Cláudia Alexandra Cerqueira Fernandes defende a dissertação "A influência da presidência de Trump sobre as séries financeiras americanas".

Raquel Ramos Martins defende a dissertação "Modelos de Notação de Risco de Crédito - Rating de Empresas".

Marco António de Sousa e Silva dos Santos Mendes defende a tese "Deformations of Legendrian Curves".

Conferências CIUHCT "A Expurgação da Ciência e a Ciência das Expurgações"

Através da publicação periódica do Index Librorum Prohibitorum e de visitas a navios, livrarias e bibliotecas, a Inquisição controlava a venda, posse e leitura de obras proibidas no império português.

Isa Maria Nunes de Matos defende a tese "Gene expression regulation in allopolyploid fish".

Aula proferida pelo Presidente da MULTICARE, Rogério Henriques.

Introdução pelo Diretor de Ciências ULisboa, Luís Carriço, seguida de debate com:

Com o objetivo de assinalar o Ano Europeu do Património Cultural 2018, a Academia de Ciências de Lisboa acolhe o colóquio Matemática e Património Cultural.

Iara de Almeida Ivo defende a dissertação "Optimizing Miniature Electrodes and Current Approaches to EEG Analysis".

André Filipe Neves Vieira defende a dissertação "Solução integrada de suporte ao IT alavancado no paradigma do New IT".

Por Harbir  Antil (George Mason University).

Um Natal fora da Terra

Por Pedro Machado (IA e Ciências ULisboa).

Candidaturas 2019/2020 - Programa Erasmus +

De 1 a 31 de dezembro, candidata-te a um período de estudos ou estágio.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered.

Por Juha Videman (CAMGSD, Instituto Superior Técnico).

Marte 2030 - Ciclo de conversas com os pés assentes em Marte

Por Nuno Santos (IA/Faculdade de Ciências da Universidade do Porto) e Ricardo Louro (ITQB-NOVA).

Inscrições mediante envio de formulário de inscrição preenchido, acompanhado de comprovativo de pagamento, até 04 de janeiro de 2019 para

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

This course introduces the field of island biogeography, a discipline that has long influenced other research areas such as macroecology, community ecology, evolution and conservation biology.

FameLab Portugal - Eliminatória regional da Faculdade de Ciências

Eliminatória regional de Lisboa - Pavilhão do Conhecimento / Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa | Candidaturas até 21 de dezembro de 2018.

Natural History Collections and Biodiversity

Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.