Data Science Seminars

Online Experiments with Volunteers: Lessons Learned from Eight Years of LabintheWild

Transmissão através de Videoconferência

Speaker: Katharina Reinecke (University of Washington).

Abstract: An estimated 95% of our scientific knowledge about people, their behavior, perception, and preferences is based on studies with “WEIRD” samples, an acronym for participants who are Western, Educated, Industrialized, Rich, and Democratic. My lab’s work in Human-Computer Interaction has shown that technology developed for WEIRD users - based on knowledge that is derived from studies with mostly US-based student populations - is often misaligned with the preferences, behaviors, and abilities of a large proportion of the world's population. Users differ in their goals, how they perceive information, and what they can work with most efficiently.

In this talk, I report on eight years of experience running the volunteer-based online experiment platform LabintheWild.org, which has enabled behavioral experiments at larger scale and with less WEIRD participants than feasible in laboratory studies or on Mechanical Turk. LabintheWild lets participants compare themselves to others in exchange for study participation; a feedback mechanism that has attracted an average of more than 1,000 participants a day from 230 countries. I present the main lessons learned from this experience and show how LabintheWild experiments have enabled us to build volunteer-powered, self-sustaining design support tools in various domains.

Bio: Katharina Reinecke is an Associate Professor at the Paul G. Allen School of Computer Science & Engineering at the University of Washington and a member of the dub group. After receiving a PhD in Computer Science from the University of Zurich in Switzerland, she did her postdoc at Harvard University and spent 1 1/2 years as an Assistant Professor at the School of Information at the University of Michigan before moving to Seattle. Katharina’s research in human-computer interaction explores how humans’ interaction with technology varies depending on their cultural, geographic, or demographic background. She is co-founder of LabintheWild, a virtual lab for conducting behavioral studies, and of Augury Design Inc., a startup that predicts the success of visual designs using data from more than 100,000 LabintheWild participants.


Zoom link

18h00
Departamento de Informática
Logótipo da ação CLEANFOREST

Forests are exposed to multiple global change drivers, wich can constrain their ability to continue providing several ecosystem services (including climate change mitigation). Assessing responses - and underlined mechanisms -  at the whole ecosystem scale is paramount for a holistic understanding of forest response to global change.

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Jean-Baptiste Joinet (Université Jean Moulin Lyon 3, IRPhiL).

Seminário do Centro de Física Teórica e Computacional, por Eduardo V. Castro (Departamento de Física e Astronomia, Faculdade de Ciências, Universidade do Porto, Portugal).

Logótipo do Dia Aberto e fotografia de atividade de investigação

Novas vagas disponíveis para o Dia Aberto em Ciências!

Logótipo do evento

Evento final do Projeto iSEA, com inscrições até 30 de abril.

Earth Systems Seminar, por Sandra Plecha (IDL, Centre OIE - Mines Paris).

Seminário do Departamento de Física de Ciências ULisboa, por Kora Muzic (Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço, FCUL).

Aula aberta no âmbito da Unidade Curricular de Linguagens de Domínio, por Bruno Martinho (OutSystems).

Título e data do workshop

Workshop no âmbito da recente adesão da Universidade de Lisboa à CoARA - Coalition for Advancing Research Assessment.

Título do curso

Curso Avançado CEAUL / Gades Solutions.

Título e datas de candidatura do programa, sobre um padrão em tons de roxo e laranja

Submissão de candidaturas até 14 de maio.

Os oradores plenários irão falar sobre a importância da interdisciplinaridade de forma acessível para todos, estando previstas palestras e apresentação de pósteres por alunos.

Logótipo do EVM 2024

Candidaturas até 15 de maio.

Aula aberta no âmbito da Unidade Curricular de Aprendizagem Profunda, por João Carreira (Deepmind).

Logótipo do LIP Summer Internship Program e fotografia de jovem investigador

Os estágios podem ter uma duração entre duas semanas e dois meses e realizam-se nos três polos do LIP - candidaturas até 15 de maio.

Um evento dirigido aos alunos do ensino secundário, consistindo numa palestra sobre a microscopia e em visitas aos laboratórios de microscopia/demonstrações experimentais simples.

Árvore florida

A minha Jornada pela Matemática: Descobertas, Escolhas e Desafios, por Ana Catarina Monteiro - estudante do Mestrado em Matemática (Licenciatura: Matemática).

Aula aberta no âmbito da Unidade Curricular de Aprendizagem Profunda, por Hugo Penedones (Inductiva).

O workshop contribui para aproximar a Ciência e as Políticas Públicas na construção de políticas informadas por evidências.

Composição com os nomes das Universidades participantes

Candidaturas até 25 de maio (mobilidades no 1.º semestre).

Título do prémio

As candidaturas decorrem até ao dia 31 de maio.

Inscrições até 24 de maio.

Título do programa e logótipos das entidades organizadoras, sobre fotografia do espaço

O programa decorre de 08 a 26 de julho, com candidaturas até 03 de junho.

Pormenor de linguagem corporal (braços e mãos) de pessoa a dialogar

Ação de formação para docentes e investigadores de Ciências.

Feixes luminosos

Envio de propostas até 20 de junho.

Páginas