Solid Earth Seminars

The Arraiolos Earthquake sequence initiated the 15th January 2018: ASZ take II

Sala 6.2.47, FCUL, Lisboa

Por Luís Matias (Instituto Dom Luiz).

Abstract: ASZ stands for the Arraiolos Seismic Zone that was studied by Catarina Matos et al. (JGR 2018). It was rejuvenated by the 4.9 ML earthquake at Aldeia da Serra, that occurred the 15th January 2018. Only a few hours after the event the ICT (Évora) and IDL initiated the deployment of a temporary seismic network with an unprecedented density (station spacing ~2 km). I will be presenting the collective work done so far (the first 2 months of data) to characterize this seismic sequence from the seismological point of view that is surprisingly very similar to the ASZ of Matos et al. (2018). Several open questions remain that I hope to be discussed with the audience: what triggered the sequence? why there? why the focal depth is 12 to 15 km? which geological structures explain the seismic activity? What do we know about the deep crustal structure in the area?

IDL - Instituto Dom Luiz
Logótipos Ciências ULisboa e C-Academy, títulos dos cursos

Um programa de formação avançada em Cibersegurança para a administração pública e o setor privado desenvolvido pelo Centro Nacional de Cibersegurança, no âmbito do Plano de Recuperação e Resiliência.

Logótipos Ciências ULisboa e C-Academy, títulos dos cursos

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

Um evento de reunião da comunidade nacional nas diversas vertentes da informática, com a ambição de ser o fórum de eleição para a divulgação, discussão e reconhecimento de trabalhos científicos.

Imagem do evento

Extended enrolement date until July 12th.

Logótipo do Workshop

A participação na 3.ª edição do Workshop é gratuita, mediante inscrição prévia.

Are you ready for this year's edition?

Imagem do evento - título, local e data do evento

Investigação Ecológica ao Serviço da Conservação

A leading venue for presenting and discussing the latest research, industrial practice and innovations in dependable and secure computing.